اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان همدان:

22 هزار و 552 متر مربع فرش در همدان بافته شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: 17 هزار قالی‌باف همدانی سال گذشته 22 هزار و 552 متر مربع فرش تولید کردند.

22 هزار و 552 متر مربع فرش در همدان بافته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در کمیته فرش شهرستان همدان اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری تلاش شود تا پایان برنامه پنجم توسعه، وضعیت فعلی و افق فرش همدان مشخص شود و همچنین مصوب شد بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان فرش تهیه و به فرمانداری ابلاغ شود.

وی افزود: مصوب شد به منظور جلوگیری از موازی‌کاری با انجام کارشناسی‌های لازم و رعایت ضوابط قانونی هر یک از دو اتحادیه و تعاونی‌های فرش با یکدیگر ادغام شده تا توان اجرایی کار افزایش یابد و همچنین پیشنهادات لازم در مورد مکان اتحادیه تدوین شود تا در شورای برنامه‌ریزی استان تعیین تکلیف شود.

فرماندار همدان یکی از وظایف اتحادیه‌های فرش را فراهم کردن شرایط مطلوب به منظور ارائه عملکرد مناسب عنوان و خاطرنشان کرد: تأمین مواد اولیه مورد نیاز از طریق سرمایه در گردش می‌تواند در ایجاد اشتغال و کسب ذائقه خریداران بازارهای داخلی و خارجی بسیار اثرگذار باشد و در این میان تحریم‌ها و جلوگیری از صادرات به برخی کشورها نباید جزو مشکلات موجود محسوب شود.

وی بیان کرد: از آن جا که کشورهای طالب فرش ایران در جهان نیست، از 202 کالای صادراتی در سال گذشته، فرش دارای رتبه 13 صادرات است که باید تلاش شود این رتبه کاهش یابد، در سال گذشته 6 هزار و 972 تن به ارزش 560 میلیون دلار صادرات فرش انجام شده که ارزش هر کیلو فرش دستباف 81 دلار است و از رشد 20 درصدی در مقایسه با سال 89 برخوردار بودیم.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: 72 کشور بازارهای هدف صادرات فرش ایران را به خود اختصاص می‌دهند که آلمان در رأس آن قرار دارد و بازارهای جدیدی نیز در کشورهای پاکستان، برزیل، آفریقای جنوبی، عراق، ترکیه و افغانستان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مبادله تفاهمنامه‌ای میان مرکز ملی فرش ایران و استانداری همدان، موضوعاتی در شش بند از قبیل، پرداخت 2 میلیارد ریال توسط هر یک از طرفین به منظور انجام پژوهش و تحقیقات در زمینه فرش، تأمین 150 دار قالی و مواد اولیه مورد نیاز برای مجتمع‌های آموزشی توسط هر یک از طرفین قرارداد به منظور تقویت و رشد اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان فرش استان انجام شد که امید است تا پایان سال محقق شود.

فرماندار همدان با تأکید بر لزوم شرکت فرش همدان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور اثرگذاری بیشتر افزود: در این زمینه باید برنامه‌ریزی و حمایت‌های لازم انجام شود.

وی بیان کرد: به منظور افزایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی مصوب شد صندوق حمایت از تولیدکنندگان فرش در همدان ایجاد شود.

قهرمانی‌مطلق در پایان گفت: از 59 هزار و 229 متر مربع تولید فرش استان، 22 هزار و 552 متر مربع توسط 17 هزار قالی‌باف همدانی تولید شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول