اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران مطرح کرد

«مرکز ملی فرش» «سازمان» می‌شود‌/تشکیل خانه‌ فرش در استان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران از تبدیل شدن این مرکز به سازمان خبر داد و گفت: مشکلات فرش بزرگ‌تر از ویژگی‌های آن نیست.

«مرکز ملی فرش» «سازمان» می‌شود‌/تشکیل خانه‌ فرش در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدباقر آقاعلیخانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ـ صادراتی فرش دستباف در اصفهان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته با وارد کردن نقدهای مختلف، مسیر مطالبات حوزه فرش را تغییر داده و سبب شدیم حوزه‌هایی که قدرت کمک به رونق فرش داشتند گریزان شوند، اظهار کرد: مشکلات فرش بزرگ‌تر از ویژگی‌های آن نیست و باید بر اساس این ویژگی‌ها به میدان رفت.

وی میزان و سرانه اشتغال، ارزش افزوده، تولید و جایگاه بازار خارجی و داخلی این حوزه را متناسب با مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امسال دولت اعتبار مناسبی را به این بخش اختصاص داد که تازه یک هفته پیش در اختیار قرار گرفت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بهره‌وری عوامل تولید در حوزه فرش را بسیار پایین خواند و ادامه داد: امروز بافنده به عنوان عامل اصلی تولید در این بخش در حال آسیب دیدن است و سهم این قشر باید افزایش یابد.

وی قرار گرفتن بافندگی فرش در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور و موافقت وزارت کار در این مورد را خبری انگیزه‌بخش برای قالیبافان هنرمند کشور دانست و اعلام کرد: تا پایان سال جاری 2 هزار نفر بافنده اصفهانی را آموزش خواهیم داد. 

وی اعلام کرد: سیاست ما تشکیل خانه‌های فرش در استان‌های مختلف است اما تضاد آرای استان‌ها آسیب زننده است.

آقا علیخانی نمایشگاه فرش اصفهان را از نمایشگاه‌های بسیار خوب در سراسر کشور دانست و با بیان این که این استان حجم بالایی از نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کند، تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های استانی باید در نمایشگاه کشورهای هدف شرکت کرده و با حمایت مرکز ملی فرش به تبلیغ فرش ایران در خارج از کشور بپردازند که این موضوع از سال آینده عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی در پایان ساختار مرکز ملی فرش ایران را دچار مشکل خواند و اضافه کرد: سازمان شدن این مرکز امری ضروری و در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول