اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

حمایت از طرح‌های پژوهشی مرتبط با صنایع فرش

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با صنایع فرش از طریق مرکز ملی فرش ایران و یا تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت می‌گیرد.

حمایت از طرح‌های پژوهشی مرتبط با صنایع فرش

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر امین کهوا عصر امروز در نشست بررسی مشکلات صنعت فرش استان بوشهر با اشاره به تفاهمنامه همکاری دوجانبه فی‌مابین مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: در راستای افزایش همکاری‌های دوجانبه و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود و هماهنگی در پیشبرد اهداف توسعه تولیدات ملی تفاهمنامه‌ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با مرکز ملی فرش ایران منعقد شده است.

کهوا در خصوص اهداف این تفاهمنامه‌ بیان کرد: توسعه همکاری‌های علمی و صنعتی در چارچوب حمایت از صنایع کوچک و متوسط فرش دستباف، بسترسازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی فرش دستباف، توسعه صنایع جانبی فرش شامل قالیشویی و عملیات رنگرزی سنتی و صنعتی، ریسندگی و بافندگی مواد اولیه فرش، واحدهای تولید طرح و نقشه و تولید دارو و ابزارآلات قالیبافی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از جمله اهداف و محورهای انعقاد تفاهمنامه است.

معاون برنامه‌ریزی وتوسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ادامه اظهار داشت: تامین زمین و زیرساخت‌های مناسب در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان برای احداث واحدهای تولیدی، حمایت از استقرار صنایع فرش در مجتمع‌های کارگاهی و شهرک‌ها، استفاده واحدهای تولیدی معرفی شده از سوی مرکز از منابع مالی و اعتبارات ریالی صنایع کوچک و همچنین امکان‌سنجی ایجاد خوشه‌های صنعتی از تعهدات مرکز ملی فرش ایران در این تفاهمنامه همکاری است.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطر نشان کرد: از این به بعد حمایت و معرفی متقاضیان واجد شرایط صنعت فرش دستباف و صنایع وابسته مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با صنایع فرش از طریق مرکز ملی فرش ایران و یا تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول