اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر خبر داد

ایجاد خط اعتباری 500 میلیارد ریالی برای حمایت از صادرکنندگان فرش دستباف

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از گشایش خط اعتباری 500 میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی برای حمایت از صادرکنندگان استانی و فعالان صنعت فرش دستباف خبر داد.

ایجاد خط اعتباری 500 میلیارد ریالی برای حمایت از صادرکنندگان فرش دستباف

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر امین کهوا ظهر امروز در نشستی خبری گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های مرکز ملی فرش ایران در جهت حمایت از فرش دستباف ایرانی و صادرکنندگان فعال فرش در کشور، بانک توسعه صادرات ایران، خط اعتباری به مبلغ 500 میلیارد ریال به منظور حمایت از تولید و صادرات فرش دستباف به مرکز ملی فرش ایران اختصاص داده است.

کهوا گفت: مرکز ملی فرش ایران به منظور زمینه‌سازی برای حضور مؤثر بافندگان ایرانی در بازارهای جهانی و حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری جهت ایجاد و تثبیت  اشتغال در این صنعت و بر اساس برنامه پنجم توسعه راهکارها و برنامه‌هایی را با همکاری بانک توسعه صادرات ایران در این زمینه در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین بانک توسعه صادرات و مرکز فرش ایران به امضا رسیده که به موجب آن، خط اعتباری ارزی و ریالی به میزان 500 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های صادراتی اختصاص می‌یابد که به لحاظ توجیه اقتصادی، فنی و اهلیت و توانایی مجری به تأیید مرکز ملی فرش ایران و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رسیده باشد.

این مسئول هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را ایجاد و تجهیز و توسعه مجتمع‌ها، کارگاه‌های متمرکز، تولیدکنندگان غیر متمرکز، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی فرش و سایر فعالیت‌های مرتبط با فرش دستباف ذکر کرد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص زمینه‌های همکاری بانک توسعه صادرات با مرکز ملی فرش ایران افزود: بر اساس تفاهم منعقده تخصیص این خط اعتباری 500 میلیارد ریال به صورت ارزی و ریالی و قابل افزایش تا دوبرابر طی دو سال به منظور تسهیل و تسریع در بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های صادراتی صورت می‌گیرد که به لحاظ توجیهات اقتصادی و مالی بانک توسعه صادرات ایران و شعب ذیربط در استان‌ها که اهلیت و توانایی مجریان و توجیه فنی طرح‌ها به تایید مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت رسیده باشد. 

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول