اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان در مجلس:

دولت بسته‌ حمایتی به کشاورزان ارائه نکرده است/ فرش زنجان نیازمند حمایت‌ دولت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است دولت بسته‌های حمایتی لازم را به تولیدات کشاورزی ارائه کند.

دولت بسته‌ حمایتی به کشاورزان ارائه نکرده است/ فرش زنجان نیازمند حمایت‌ دولت است

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تولیدات کشاورزی یکی از پرمخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود که حوادث طبیعی، آفات نباتی، انواع بیمارهای گیاهی و تغییرات ناگهانی دما، خسارت بسیاری را به کشاورزان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: اکثر کشاورزان توان مالی محدودی دارند که این امر موجب می‌شود گاهی کمترین خسارت به محصولات، این افراد را دچار مشکلات عدیده کند.

*نقش موثر بیمه محصولات کشاورزی برای گذر کشاورزی سنتی به کشاورزی مکانیزه 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیمه کردن محصولات کشاورزی نقش موثری در دوران گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مکانیزه و تجارتی ایفاء می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رشد سریع جمعیت، تقاضا برای مواد غذایی را افزایش داده است، افزود: سرمایه‌گذاری در این بخش از ضروریات محسوب می‌شود.

اسماعیلی بر ضرورت فراهم‌کردن زمینه‌های آموزش و ترویج کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و خرید تضمینی محصولات تاکید کرد و افزود: مهار آب‌های سطحی، ایجاد حوضچه‌های آبی، تامین نیازهای اولیه از جمله سوخت، کود شیمیایی و سموم دفع آفات‌ نباتی ضروری است.

وی یادآور شد: دولت ضروری است بسته‌های حمایتی لازم را به تولیدات کشاورزی ارائه کرده و نسبت به خرید تضمینی گندم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با بی‌برنامگی این محصول استراتژیک به کشورهای همسایه قاچاق شده و یا در اختیار دامداران قرار گرفته است، افزود: باید دولت نسبت به خرید تضمینی گندم با قیمت مناسب برای سال آینده پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت مکلف است از محل هدفمندسازی یارانه‌ها از بخش تولید از جمله کشاورزی و صنعتی حمایت کند که در این زمینه نیز حمایت‌های لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب ‌می‌شود، افزود: محصولاتی همچون زیتون، برنج، سیر، گوجه فرنگی، انار و سیب‌زمینی در این شهرستان کشت می‌شود.

* طارم از حمایت‌های بخش کشاورزی برخوردار نیست

اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرستان طارم از حمایت‌های لازم به ویژه بخش کشاورزی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در زمان برداشت محصولات نیز به دلیل عدم وجود صنایع بسته‌بندی، تبدیلی و خرید تضمینی دسترنج کشاورزان از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه برخی محصولات از جمله زیتون در زمان برداشت از سایر کشورها با قیمت پایین موجب خسارت به کشاورزان می‌شود، افزود: ضروری است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بخش دام و طیور نیز تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی و تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش‌های دام و طیور ضروری است.

وی بر ضرورت حمایت جدی از کشاورزان تاکید کرد و گفت: ارائه تسهیلات لازم و بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

اسماعیلی حمایت از تولید و نظارت بر توزیع را از خواسته‌های رهبری عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

*حمایت‌های لازم از فرشبافان استان زنجان صورت نمی‌گیرد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی استان زنجان را به عنوان یکی از قطب‌های تولید فرش دستباف در کشور دانست و گفت: بسیاری از مردم زنجان در این حرفه فعالیت می‌کنند که باید با اعطای تسهیلات لازم و حمایت از صادرات این قشر از حمایت‌های لازم برخوردار باشد.

وی ایجاد بسترهای لازم به منظور حفظ آرامش و امنیت عرضه و تقاضای کالا و خدمات را مهم دانست و گفت: به منظور کاهش دغدغه مردم و جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی باید اقدامات لازم انجام شود.

اسماعیلی ایجاد بازارچه‌های منطقه‌ای برای عرضه محصولات داخلی را مهم ارزیابی کرد و افزود: حذف واسطه‌ها و حمایت از تولید داخلی و سرمایه ایرانی به این امر کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول