اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته نخست بهمن ماه

نمایشگاه استانی کتاب در شاهرود برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نمایشگاه استانی کتاب، هفته نخست بهمن ماه در شهرستان شاهرود برگزار می‏شود.

نمایشگاه استانی کتاب در شاهرود برگزار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه استانی کتاب، هفته نخست بهمن ماه با حضور ناشران کشور در شهرستان شاهرود برگزار می‏شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اضافه کرد: هدف از برگزاری این هفته ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

سوقندی با بیان اینکه اسلام پرچم‏دار علم، قلم و کتابت است، تصریح کرد: بعثت پیامبر اسلام(ص) با خواندن آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه معجزه پیامبر(ص) نیز از جنس کتاب بوده است، تاکید کرد: کتاب مادر تمدن است.

سوقندی با تاکید بر اینکه انسان در مقابل کتاب عقل خود را شکوفا می‏کند، افزود: هیچ قومی بدون کتاب پیشرفت نمی‏کند و هیچ چیزی جایگزین کتاب نمی‏شود.

وی اضافه کرد: همچنین از دیگر اهداف برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی قرار گرفتن کتاب در سبد کالای زندگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: ستاد هفته کتاب در استان سمنان تشکیل شده است.

* افتتاح نمایشگاه با 5 هزار عنوان کتاب در سمنان

سوقندی افزود: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاهی با بیش از 5 هزار عنوان کتاب در فرهنگسرای کومش سمنان افتتاح شده و افراد علاقه‏مند می‏توانند تا 30 آبان ماه از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‏های هفته کتاب و کتابخوانی در استان سمنان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه دانشگاه‏ها، برگزاری جشن کتاب و تقدیر از خادمان نشر و سایر فعالان این حوزه، اهدای 10 هزار جلد کتاب به مدارس، کتابخانه‏ها و دیگر اماکن، برگزاری برنامه‏های مشارکتی با ادارات آموزش و پرورش و امور کتابخانه‏ها، افتتاح سه کتابخانه باز و ... از دیگر برنامه‏های این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اعلام کرد: غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‏ها به عنوان یکی از سه استان برتر کشور انتخاب شده است.

سوقندی غرفه‏آرایی مطلوب، اطلاع‏رسانی مناسب در زمینه نشریات محلی، دادن پاسخ مناسب به پرسش‏های نامحسوس در نمایشگاه و ... را از جمله عوامل برتر شدن غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‏ها عنوان کرد.

* رونمایی از 9 عنوان کتاب در استان سمنان

وی گفت: همچنین امسال هم‏زمان با هفته کتاب و کتابخوانی 9 عنوان کتاب در استان سمنان رونمایی می‏شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: عناوین این کتاب‏ها شامل گنجینه‏های مثل‏های سمنانی، بابونه‏های سمفونی سرخ، مجموعه شعر، داستان کوتاه، مرد مجرد، این داستان ویار دارد، رباعی، آیین چاوشی‌خوانی و شعر حجم است. 

سوقندی تصریح کرد: همچنین هم‏زمان با هفته کتاب و کتابخوانی از ناشران، نویسندگان و سایر دست‎‏اندرکاران حوزه نشر تجلیل می‏شود.

بیستم تا بیست و ششم آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نام‏گذاری شده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول