اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه «تازه‌های کتاب» در کتابخانه‌های عمومی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب و برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ثبت‌نام در تمام کتابخانه‌‌های اصفهان در هفته کتاب رایگان انجام می‌شود.

برپایی نمایشگاه «تازه‌های کتاب» در کتابخانه‌های عمومی اصفهان

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های اصفهان با توجه به برگزاری بیستمین سال جشن هفته کتاب که از بیستم تا 27 آبانماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است.

وی افزود: در این هفته از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی و خانواده‌های نمونه عضو کتابخانه‌ها، خیران اهداکننده کتاب و یاوران کتاب که در فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب‌خوانی نقش دارند، تقدیر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در این هفته از خردسال‌ترین و مسن‌ترین اعضای کتابخانه‌های عمومی، مادران خانه‌دار و فعال کتابخانه، رتبه‌های برتر کنکور عضو کتابخانه، بازنشستگان، کتاب خوانان نمونه در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور و مؤلفان و نویسندگان عضو کتابخانه تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در هفته کتاب تصریح کرد: کتاب‌خوانی در حضور خانواده‌های اعضای کتابخانه‌، تبلیغ و ترویج اهدای کتاب با شعار «اهدای کتاب، اهدای اندیشه»، برگزاری نقد و بررسی کتاب در کتابخانه‌ها، نشست‌های ادبی با حضور مسئولان کانون‌های ادبی و اعضای کتابخانه‌ها، ارسال بلوتوث برای کاربران و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی از دیگر فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌ها در این هفته است.

یاوری تاکید کرد: علاوه بر تزئین کتابخانه‌ها به مناسبت هفته کتاب، هماهنگی‌هایی با آموزش و پرورش، مساجد، واحدهای تولیدی صنعتی و مراکز آموزشی برای بازدید از کتابخانه‌ها با عنوان «هر روز با کتاب و کتاب‌خوانی» برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این هفته ثبت‌نام از تمام مراجعه کنندگان کتابخانه‌ های عمومی رایگان است و جدیدترین کتاب‌های انتشاریافته در نمایشگاهی با عنوان «تازه‌های کتاب» در کتابخانه‌های اصفهان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان پس از هفته کتاب می‌توانند این کتاب‌ها را به امانت بگیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه متولی برپایی نمایشگاه‌هایی با امکان خرید عموم مردم در اختیار اداره ارشاد اصفهان است، تاکید کرد: البته در برخی شهرستان‌ها با اجازه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا همکاری شهرداری‌ها، نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه در هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری اداره ارشاد و دانشگاه‌‌های اصفهان نمایشگاه‌هایی با 15 تا 40 درصد تخفیف در محل دانشگاه‌های استان اصفهان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول