اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب صورت می‌گیرد

برگزاری شبی در محضر قرآن در نمایشگاه کتاب کرمان

خبرگزاری فارس: امشب در ساعت 18 مراسم شبی در محضر قرآن با حضور قاریان و علاقمندان به کلام وحی در سالن اجتماعات نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان برپا می‌شود.

برگزاری شبی در محضر قرآن در نمایشگاه کتاب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، این روزها نمایشگاه کتاب کرمان به عنوان یک رویداد فرهنگی در دیار کریمان از حال و هوای ویژه‌ای برخوردار است و در سومین روز از نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان برنامه‌های جنبی متعددی اجرا می‌شود.

عصر امروز و از ساعت 16 نشست اهل قلم با مولفان کرمانی در قالب نقد کتاب در سرای اهل قلم نمایشگاه برگزار و به معرفی و بررسی دو کتاب "سفرنامه آب‌ها " و " آب و ادیان" نوشته محمد برشان اختصاص دارد، این کتاب‌ها را انتشارات خط فاصله منتشر کرده است.

همچنین در ساعت 18 مراسم شبی در محضر قرآن با حضور قاریان و علاقمندان به کلام وحی در سالن اجتماعات نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان برپا می‌شود.

* برپایی نشست تخصصی ادبیات پایداری

همچنین امروز از سری نشست‌های تخصصی نمایشگاه نیز نشست تخصصی با موضوع ادبیات پایداری با حضور عباس میرزایی برگزار می‌شود.

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان عصر جمعه پنجم آبان ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار، معاون استاندار، مدیرکل ارشاد استان و جمعی از مسولان اجرایی در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان واقع در میدان بیرم‌آباد افتتاح شد.

* فروش 800 میلیون ریال بن خرید کتاب

وحید محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به رونق فروش کتاب در این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: دیروز شنبه و در دومین روز از نمایشگاه 530 میلیون ریال بن کتاب از سوی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خریداری شد، همچنین در ساعت‌های محدود عصر روز افتتاحیه نمایشگاه نیز 300 میلیون ریال بن کتاب خریداری شد.

محمدی افزود: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف ارائه می‌شوند، علاقمندان با خرید بن کتاب از 20 درصد تخفیف بهره‌مند شده و همچنین ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب‌های خود را با حدالقل 20 درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.

* افزایش  ساعت کار نهمین نمایشگاه کتاب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب کرمان به خبرنگار فارس گفت: در پی استقبال چشمگیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، ساعت کار نمایشگاه کتاب کرمان یک ساعت افزایش یافت.

احمد سعیدی گفت: پیش از این ساعت کار نمایشگاه تا ساعت 20 ایام برگزاری نمایشگاه تعیین شده بود که از روز دوم برپایی و در پی حضور چشمگیر علاقمندان و درخواست غرفه‌داران ساعت کار نمایشگاه تا ساعت 21 تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان افزود: براساس تجربیات و آمار سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب کرمان بعد از نمایشگاه کتاب تهران پرمخاطب‌ترین نمایشگاه کتاب استانی در کشور است.

سعیدی عنوان کرد: این اشتیاق و علاقه مردم دیار کریمان به کتاب انگیزه‌ای است برای خادمان آنها تا هر سال نمایشگاه کتاب استان را پر بارتر و مناسب‌تر از سال قبل برگزار کنند و حضور و توجه چشمگیر مردم دیار کرمان در همین روزهای ابتدایی برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب تاییدی بر این مدعاست.

وی اذعان داشت: در نمایشگاه امسال هزاران عنوان کتاب عرضه می‌شود و این نمایشگاه در فضایی به مساحت 18 هزار متر مربع، 16 سالن و با حضور 600 ناشر از سراسر کشور و 50 ناشر و موسسه فرهنگی استان کرمان به مدت یک هفته میزبان علاقمندان به کتاب است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول