اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشریح برنامه‌‏های هفته کتاب در دماوند

نمایشگاه کتاب با 3 هزار عنوان در دماوند برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: برنامه‏‌های هفته کتاب در دماوند تشریح و اعلام شد که نمایشگاه کتاب با 3 هزار عنوان در این شهرستان برگزار می‏شود.

نمایشگاه کتاب با 3 هزار عنوان در دماوند برگزار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان دماوند که با حضور فرماندار شهرستان دماوند و دیگر اعضا برگزار شد، برنامه‏‌های هفته کتاب در شهرستان دماوند مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان دماوند در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و در پیش بودن عید سعید غدیر خم گفت: سایه پرخیر و برکت حضرت علی(ع) تا ظهور حضرت ولی‏عصر(عج) بر این کشور استمرار خواهد داشت.

علی‏رضا قاسمی‏‌فرزاد ادامه داد: با نگاه عنایتی که خداوند متعال و ائمه طاهرین(ع) به این کشور دارند، ایران اسلامی از گزند دشمنان محفوظ خواهد ماند.

وی به سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان اشاره کرد و افزود: شهید فهمیده که حضرت امام خمینی(ره) او را رهبر خود نامیدند، با حرکت ایثارگرانه خود درس بزرگ ایستادگی و مقاومت به جهانیان داد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: این حرکت بزرگ شهید فهمیده که در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفت تا همیشه در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

قاسمی‌‏فرزاد، ارتقای سطح کمی و کیفی کتاب‏خوانی در کشور را یکی از دغدغه‏‌های رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تعالی بخشیدن به فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی از اهمیت والایی برخوردار بوده و کشور ما که با تمدن درخشان اسلامی و ایرانی فرهیختگان زیادی را به جامعه بشری هدیه کرده است، باید در زمینه کتاب‏خوانی سرآمد باشد.

رئیس انجمن کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از بهترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی، ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی و نهادینه ساختن آن بین همه اقشار جامعه است و با اتخاذ روش‏های فرهنگی سعی خواهیم داشت به این مهم دست یابیم.

قاسمی‏‌فرزاد ضمن یادآوری کم بودن میزان مطالعه در کشور اعلام داشت: امروز که 34 سال از عمر پرخیر و برکت انقلاب اسلامی می‏گذرد، آنطور که باید نتوانسته‏‌ایم نظرات مقام معظم رهبری را در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: این رسالت مهمی است که باید با ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی مخصوصاً در مدارس در نسل آینده، این فرهنگ با ارزش را نهادینه سازیم.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که از 20 آبان ماه برگزار می‏شود، خاطرنشان کرد: در بیستمین دوره هفته کتاب در شهرستان دماوند، برنامه‏‌هایی همچون برگزاری نمایشگاه کتاب‏های تخصصی نهضت عاشورا، برگزاری مسابقات کتاب و کتاب‏خوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب با بیش از 3 هزار عنوان کتاب و گردهمایی و تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتاب‏خوانی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول