اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت

نمایشگاه کتاب غدیر در شهرکرد برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت نمایشگاه کتاب غدیر در شهرکرد برپا می‌شود.

نمایشگاه کتاب غدیر در شهرکرد برپا می‌شود

حبیب نیکخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی پیامبر رخ داد، حادثه‌ای تاریخی نیست که به آن مانند سایر رخدادهای جهان اسلام نگریست، بلکه حادثه‌ای بود که تداوم خط نبوت است.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است، افزود: کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

نیکخو افزود: غدیر به دلیل خیر و برکتی که در آن است و از جمله روزهای والامقام قلمداد می‌شود، از اهمیت و توجه خاصی در بین مردم کشور و استان ما برخوردار دارد که باید به شایستگی گرامی داشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از افتتاحیه نمایشگاه کتاب غدیر خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب غدیر ولایت و بصیرت در شهرستان شهرکرد افتتاح و در این نمایشگاه انواع محصولات فرهنگی عرضه می‎شود، در تمامی مدارس استان مراسم آغازین ویژه جشن از عید تا عید برگزار می‎شود.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته ولایت از سوی سازمان آموزش و پرورش این استان، گفت: برگزاری مسابقه‌ای با موضوع غدیر، ولایت و امامت در تمامی مدارس این استان، برگزاری ایستگاه نقاشی در کانون فرهنگی و تربیتی استان از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

نیکخو از نواخته شدن زنگ غدیر در روز هشتم آبان ماه جاری خبر داد و گفت: در تمامی مدارس استان به صورت همزمان با سراسر کشور زنگ غدیر، بسیج دانش‌آموزی و ولایت‌مداری نواخته می‎شود.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های بصیرتی حلقه‌های صالحین بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی در مدارس و ادارات، برگزاری همایش تشکل‌های دانش‌آموزی استان از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول