اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

ارائه خدمات اینترنتی در 37 کتابخانه گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به استفاده از رایانه و اینترنت در فضای کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: خدمات اینترنتی در 37 کتابخانه گیلان ارائه می‌شود.

ارائه خدمات اینترنتی در 37 کتابخانه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته کتاب از 20 تا 26 آبان جاری اظهار کرد: کتاب، کتابخانه و کتابدار در هفته کتابخوانی مورد توجه است.

وی گزارش عملکرد در زمینه کتابخوانی در دولت نهم و دهم را از جمله اقدام‌ها در هفته کتاب در سال جاری عنوان کرد و افزود: شاخص‌های امانت، منابع، مساحت کتابخانه‌ای و تعداد اعضای کتابخانه‌ها از سال 84 تاکنون در گیلان رشد چشمگیری داشته است.

جانعلی‌پور با بیان اینکه شاخص‌های مذکور تا پایان دولت دهم نسبت به دولت نهم دو برابر می‌شود، تصریح کرد: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها و کتابخوانی در گیلان 86 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان تعداد کتاب‌های وارد شده به کتابخانه‌های استان از ابتدای دولت نهم تاکنون را بالغ بر 370 هزار جلد دانست و ابراز کرد: تعداد 766 هزار جلد کتاب اکنون در کتابخانه‌های گیلان موجود است.

وی از افزایش 2.3 برابری امانت‌دهی کتاب در کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد و بیان کرد: سال 84 تعداد 413 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی گیلان موجود بود و اکنون این تعداد به 949 هزار جلد کتاب رسیده است.

جانعلی‌پور تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان در سال 84 را 35 هزار نفر خواند و اذعان کرد: تعداد 74 هزار و 700 نفر اکنون عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان هستند و این امر نشان دهنده رشد 2.1 برابر عضوشدگان در کتابخانه‌های عمومی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به تراکم بالای شهری در استان، خاطرنشان کرد: سال 84 کتابخانه‌های عمومی گیلان 17 هزار و 192 متر مربع مساحت داشت و اکنون این میزان به 24 هزار و 250 متر افزایش پیدا کرده و نشان دهنده رشد 41 درصدی است.

وی تعداد کتابخانه‌های عمومی گیلان را 89 کتابخانه اعلام کرد و گفت: تعداد 17 کتابخانه مشارکتی در کنار 72 باب کتابخانه نهادی در استان وجود دارد.

جانعلی‌پور با بیان اینکه سال 84 خدمات و امکانات رایانه‌ای در کتابخانه‌های عمومی گیلان وجود نداشت، اظهار کرد: انقلابی در بحث رایانه و اینترنت در فضای کتابخانه‌های گیلان اتفاق افتاده است و کتاب در 72 کتابخانه به صورت رایانه‌ای امانت داده می‌شود.

این مسئول تمام کتابخانه‌های گیلان را مجهز به سیستم رایانه دانست و تصریح کرد: خدمات اینترنتی در 37 کتابخانه گیلان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول