اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

کتابخانه‌های کلاسی خراسان‌شمالی تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی و رئیس کارگروه کودک و نوجوان کمیته نهضت مطالعه مفید استان گفت: 480 کتابخانه کلاسی استان تا پایان سال تحصیلی تجهیز می‌شود.

کتابخانه‌های کلاسی خراسان‌شمالی تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، محمد وحیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر اخیر معظم‌له به استان مبنی بر تقویت این حوزه اظهار کرد: برای برون رفت از کاستی‌های موجود در عرصه فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند اتخاذ راهبرد جدید در این حوزه هستیم.

وی به ظرفیت دستگاه‌های مختلف و نقش اثرگذار آنها در ترویج فرهنگ مطالعه و ترغیب اقشار مختلف به این مهم اشاره کرد و افزود: تقویت کتابخانه‌های روستایی با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان مدارس روستایی به عنوان کتابدار تأثیر به سزایی در تحقق بیانات مقام معظم رهبری دارد.

وحیدی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته توسط این کارگروه در خصوص اختصاص ساعت مطالعه مفید در برنامه هفتگی و درسی دانش‌آموزان گفت: سعی کردیم در مقطع ابتدایی به عنوان مهم‌ترین مقطع فرصت مطالعاتی را با ایجاد کتابخانه‌های کلاسی تأمین کنیم به گونه‌ای که سه هزار کلاس درس در این مقطع دارای کتابخانه کلاسی است.

رئیس کارگروه کودک و نوجوان کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی تصریح کرد: 480 کلاس درس نیز که فاقد کتابخانه است تا پایان سال تحصیلی تجهیز خواهد شد. وی خلاصه‌نویسی کتاب با اختصاص دادن ساعتی از کلاس به این مقوله و امانت‌دادن کتاب به کلاس‌ها را از دیگر برنامه‌های انجام گرفته در این راستا عنوان کرد و افزود: ایجاد کتابخانه در مدارس مقطع راهنمایی و دبیرستان و واگذاری مسئولیت کتابدار به دانش‌آموزان به منظور ترویج بیشتر و بهتر فرهنگ مطالعه و حرکت به سمت مطالعه مفید از دیگر فعالیت‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه در 95 مرکز راهنمایی و دبیرستان پایگاه‌های مطالعه وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی نیز زمینه بهره‌مندی از این کالای فرهنگی فراهم شده است.

وی همچنین به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی در اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور بهره‌مندی معلمان و محققان اشاره کرد و گفت: چهار هزار عنوان کتاب در تیراژهای مختلف به این کتابخانه اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: برای بهره‌مندی دانش‌آموزان مدارس روستایی و عشایری بر اساس مصوبه دولت با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پنج کتابخانه سیار روستایی راه‌اندازی شده است.

رئیس کارگروه کودک و نوجوان کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی همچنین به ظرفیت استفاده از کتابخانه مجازی در روستاها اشاره کرد و گفت: در صورتی که بسترها فراهم شود، استفاده از کتابخانه‌های مجازی در مدارس افق جدیدی را برای تحقق نهضت مطالعه مفید فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول