اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

پروژه‌های کتابخانه‌های روستایی مازندران نیمه‌کاره است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: استاندار مازندران قول مساعد داده بودند که در پایان سال 91، پروژه‌های روستایی کتابخانه‌ها به بهره‌برداری برسد ولی به دلیل نداشتن بودجه تمامی آنها نیمه‌کاره رها شده است.

پروژه‌های کتابخانه‌های روستایی مازندران نیمه‌کاره است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمداسماعیل امام‌زاده صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران به برخی ضعف‌ها و آمارهای ضعیف در حوزه منابع و فضای کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و بیان داشت: مازندران با وجود اینکه جزو 5 استان برتر فرهنگی کشور است و از لحاظ میزان مراجعان و امانت‌گیرندگان کتاب در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد ولی به خاطر کمبود منابع کتاب و فضای کتابخانه‌ای در جایگاه مناسبی در کشور قرار ندارد که به هیچ وجه این جایگاه در شأن مردم مازندران نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواستار توجه بیشتر مسئولان به کتاب و کتابخوانی شد و اظهار داشت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری در لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبلیغ برای کتاب، تبلیغات محیطی ما از حوزه کتاب بسیار کم است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در زمینه کتابخوانی همه دستگاه‌ها را مسئول دانستند، خاطرنشان کرد:  فتوای فقهی مقام معظم رهبری این است که بحث کتاب در دایره توجه اول مردم قرار گیرد.

امامزاده با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب از  20 تا 27 آبان ماه گفت: از دستگاه‌ها می‌خواهیم در این هفته با مکاتباتی که با دفاتر خود در شهرستان‌ها انجام خواهند داد، از آنها بخواهند در این هفته برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی حداقل دو بنر با نام دستگاه خودشان استفاده کنند و در سربرگ‌های اداری شان نیز جملاتی از قرآن، ائمه اطهار، مقام معظم رهبری و ... در مورد کتاب و کتابخوانی آورده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با انتقاد از اعتبارات محدود در حوزه کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: در حال حاضر 27 پروژه روستایی‌مان که در سال 90 شروع کرده بودیم و استاندار قول مساعد داده بودند که در پایان سال 91 همه این 27 پروژه به بهره‌برداری برسد، ولی این پروژه‌ها تنها 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر به دلیل نداشتن بودجه تمامی آنها نیمه‌کاره رها شده است.

دبیر سند نضهت مطالعه مفید در استان مازندران همچنین عنوان کرد: احداث هفت کتابخانه نیز در حال حاضر تمام شده و آماده بهره‌برداری است ولی از آنجایی که اعتبار تجهیزاتی ندارند، مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در بخش دیگر صحبت‌های خود از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا با تخصیص اعتبار از محل خدمات رفاهی خود، بخشی از حق عضویت دانش‌آموزان و افراد کم بضاعت در هفته کتاب را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه مصوب شد اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران طی جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران، زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در پروژه‌های مسکن مهر شهرستان‌های استان را تعیین کرده و در جلسه بعدی گزارش آن را ارائه دهد.

همچنین مقرر شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گزارشی از عملکرد آن اداره کل درباره راه‌اندازی کتابخانه در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان به ویژه مجتمع‌های بابلسر، تنکابن و آمل در جلسه آینده انجمن ارائه کند.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول