اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر همدان:

وضعیت کتب کتابخانه‌های همدان راضی‌کننده نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حال حاضر کتابخانه مرکزی همدان قریب به 40 هزار جلد کتاب دارد در حالی که کتابخانه‌ای با آن وسعت حداقل باید 400 هزار جلد کتاب داشته باشد و این راضی‌کننده نیست.

وضعیت کتب کتابخانه‌های همدان راضی‌کننده نیست

رضا غلامی‌خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در حال حاضر هشت فرهنگسرا در همدان داریم افزود: در این فرهنگسراها کتابخانه‌های فعالی نیز داریم که همین تعداد باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ساخت 15 فرهنگسرای چندمنظوره هستیم، بیان داشت: در این فرهنگسراها به دنبال ایجاد سالن ورزشی، پایگاه بسیج، کتابخانه و سالن اشتغال هستیم که در حال حاضر کارهای اداری آن پیگیری شده و انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اذعان کرد: اعضای شورای شهر بازدیدی از کتابخانه مرکزی داشتند که در این بازدید قرار است کتابخانه مرکزی و سطح شهر را کمک و یاری برسانیم.

وی با بیان اینکه امور کتابخانه‌ها نیز قرار است که کتابخانه‌های سیاری را برای چهار منطقه ما تشکیل دهد، افزود: مدیرکل امور کتابخانه‌ها قرار است که در سالنی کتابخانه سیار راه‌اندازی کند تا مردم با مراجعه خود کتاب‌ها را بردارند، ببرند و شارژ کنند و با آنها برنامه مشارکتی داشته باشند.

غلامی‌خجسته از ساماندهی جاده بلوار مفتح منشعب به کتابخانه مرکزی خبر داد و گفت: با ساماندهی این جاده برای کتابخانه، دو خودروی ون نیز در ابتدای جاده مستقر می‌شود، تا دسترسی و رفت و آمد به کتابخانه مرکزی به سهولت انجام شود.

وی یادآور شد: شهرداری نیز موظف است که مسیر دیگر که دسترسی مناسب‌تری به کتابخانه دارد را ایجاد کند و فضای سبز محوطه کتابخانه را درست کرده و همکاری داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه وضعیت کتابخانه‌ها برای ما راضی‌کننده نیست، ابراز داشت: در حال حاضر کتابخانه مرکزی همدان قریب به 40 هزار جلد کتاب دارد در حالی که کتابخانه‌ای با آن بزرگی و وسعت باید حداقل 400 هزار جلد کتاب داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از همه توان خود برای افزایش کتاب کتابخانه‌ها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: یادمان عین‌القضات همدانی نیز در حال راه‌اندازی است که کتابخانه بزرگی نیز دارد که در حال تجهیز و راه‌اندازی است.

وی با اشاره به افزایش فضاهای مطالعه در سطح شهر تصریح کرد: در پارک ملت محلی به عنوان «برنادلان» برای سالمندان همدانی آماده شده که در آن امکانات و تجهیزات لازم مطالعه استقرار یافته تا آنها بتوانند در این محل به مطالعه و مباحثه فرهنگی بپردازند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در پارک دیزج کتابخانه‌ای در حال احداث است که اکنون مراحل پایانی آن در حال ساخت است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول