اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس تاکید کرد

احداث کتابخانه استاندارد نیاز ضروری مردم فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس گفت: احداث کتابخانه استاندارد از نیازهای ضروری و مبرم مردم این شهرستان است.

احداث کتابخانه استاندارد نیاز ضروری مردم فردوس

ملیحه اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: کتابخانه‌ عمومی قائم (عج) شهرستان فردوس در سال 1347 از محل 1.5 درصد عوارض شهرداری توسط انجمن وقت کتابخانه‌ها تاسیس شد.

وی افزود: این کتابخانه با زیربنای297 مترمربع و تعداد 6 هزار جلد کتاب آغاز به کار کرد که با توجه به فرهنگ غنی مردم شهرستان فردوس فضای مطالعاتی کتابخانه جوابگوی تعداد مراجعان نبود.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های فردوس تصریح کرد: در حال حاضر دو کتابخانه عمومی قائم (عج) و شیخ مفید اسلامیه در سطح شهرستان فعال و دارای 34 هزار جلد کتاب در 22 هزار عنوان است.

اسدی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های شهرستان فردوس را 2 هزار و 200 نفر اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر با اختصاص فضایی به مساحت 150 مترمربع به مجموعه کتابخانه قائم (عج) فضای مطالعاتی این کتابخانه به 523 مترمربع افزایش یافته است.

وی با اشاره به گسترش جمعیت و افزایش تعداد مراکز آموزش عالی و همچنین تعداد دانشجویان شهرستان فردوس احداث کتابخانه استاندارد در این شهرستان را ضروری دانست و بر لزوم همکاری مسئولان برای احداث کتابخانه استاندارد در فردوس تاکید کرد.

* دسترسی به بیش از ده‌ها هزار مقاله در کتابخانه عمومی فردوس

رئیس اداره امور کتابخانه‌های شهرستان فردوس از دسترسی مراجعان این کتابخانه به بیش از ده‌ها هزار مقاله خبر داد و گفت: دسترسی اعضای کتابخانه به اینترنت پرسرعت، نمایه نشریات، مسابقات مکتوب و برگزاری مسابقات آنلاین کتابخوانی از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای از جمله خدمات ارائه شده به اعضای کتابخانه است.

اسدی با اشاره به اینکه انجمن کتابخانه‌های شهرستان فردوس سال گذشته به عنوان انجمن برتر استانی انتخاب شد، افزود: برگزاری منظم جلسات در طول سال، راه‌اندازی کانون ادبی کتابخانه به نام کانون ادبی تون، راه‌اندازی کانون ادبی نهج‌البلاغه و قران کتابخانه از جمله فعالیت‌هایی است که توسط کتابخانه عمومی قائم فردوس در حال انجام است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول