اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‏های عمومی استان سمنان خبر داد

گشایش کتابخانه مرکزی سمنان در دهه فجر امسال

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان گفت: کتابخانه مرکزی سمنان از نظر ساختمانی در دهه فجر امسال گشایش می‌یابد.

گشایش کتابخانه مرکزی سمنان در دهه فجر امسال

هدایت‏الله خیاطیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان هم‏زمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‏خوانی اظهار داشت: طرح احداث کتابخانه مرکزی سمنان به عنوان بزرگ‏ترین پروژه استان سمنان در بخش کتاب توسط اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان پیگیری می‏شود.

وی تصریح کرد: این طرح که در فهرست پروژه‏های «مهر ماندگار» قرار گرفته است، در زمینی به مساحت بیش از 7 هزار مترمربع به بهره‏برداری می‏رسد.

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان ادامه داد: قرارهای اولیه بر این است که این کتابخانه از نظر ساختمانی در دهه فجر امسال گشایش یابد.

خیاطیان بیان کرد: تجهیز کتابخانه مرکزی سمنان وقت بیشتری را طلب می‏کند و امیدواریم تا خرداد ماه سال 1392 امکان بهره‏برداری عملی از کتابخانه مرکزی سمنان فراهم آید.

وی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان گفت: تجهیز کتابخانه مرکزی در دست اقدام است و با بهره‏برداری از آن، وضع تجهیزات، امکانات و منابع استان سمنان به این وسیله به شدت تقویت خواهد شد.

خیاطیان ادامه داد: کتابخانه مرکزی سمنان به همت مسئولان استان سمنان و نهاد کتابخانه‏های عمومی در بلوار بسیج سمنان احداث می‌شود و اجرای این طرح جزو مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان است.

وی افزود: کتابخانه مرکزی سمنان با تدابیر اتخاذ شده در بهترین نقطه شهر سمنان و در پنج طبقه احداث‌ می‌شود.

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه این کتابخانه مطابق با استانداردهای جهانی در امور کتابخانه‏ها ساخته می‏شود، اظهار داشت: کتابخانه مرکزی سمنان به بخش‌های تخصصی کودک و نوجوان، محققان و اسناد و مدارک مجهز خواهد بود.

به گزارش فارس؛ بر اساس اعلام مسئولان، کتابخانه مرکزی سمنان با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار کلی ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول