اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری

3 هزار جلد کتاب و نرم‌افزار به کتابخانه آستان قدس رضوی افزوده شده است

خبرگزاری فارس: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار نسخه کتاب چاپی و نرم‌افزار الکترونیکی به منابع مطالعاتی تالار کتاب‌های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزوده شده است.

3 هزار جلد کتاب و نرم‌افزار به کتابخانه آستان قدس رضوی افزوده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمد مشایخی، رئیس اداره کتابخانه عمومی این سازمان از افزایش منابع اطلاعاتی تالار کتب خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به 97 هزار نسخه و 89 زبان زنده دنیا خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در این تالار مجموعه‌ای معنوی و کم‌نظیر با بیش از 500 نسخه قرآن مترجم چاپی به 70 زبان خارجی در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد. 

مشایخی همچنین به وجود بیش از 16هزار نسخه کتاب به زبان‌های انگلیسی و فرانسه در واحد امانت این تالار اشاره کرد و افزود: ده‌ها هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف نظیر اسلام، ایران، علوم انسانی، علوم اجتماعی، فرهنگی، هنری و... به زبان‌های روسی، آلمانی، اسپانیولی، ایتالیایی، ژاپنی، چینی، کره‌ای، لهستانی، نروژی، یونانی، سوئدی، تاجیکی، ترکی، اردو، مالایی و... و نیز صدها کتاب نفیس خارجی متعلق به قرن‌های 15 تا 20  میلادی، کتب مرجع، دایره‌المعارف‌ها، واژه‌نامه‌ها، اصطلاح نامه‌ها و اطلس‌های گوناگون، این تالار را به مکانی پژوهشی برای محققان و علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تالار کتب خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در دو بخش امانت و مطالعه منابع ارائه خدمات می‌کند و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5 هزار نفر از محققان، پژوهش‌گران، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان زبان‌های خارجی با مراجعه به این تالار بیش از17 هزار نسخه منبع اطلاعاتی را مطالعه کرده و یا به امانت برده‌اند.

وی همچنین از راه‌اندازی بخش امانت منابع فرانسه این تالار خبر داد و افزود: به‌منظور سهولت دسترسی و رفاه حال مراجعان، کلیه لوح‌های فشرده همراه کتب و خودآموزهای زبان‌های خارجی از بخش سمعی و بصری کتابخانه مرکزی به تالار مذکور انتقال یافته و به همراه کتاب‌ها وخودآموزهای زبان دراختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول