اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه در دیدار با سفیر چین:

استان کرمانشاه بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه در دیدار با سفیر چین گفت: هر سرمایه‌گذار به خصوص کشورهای خارجی در استان کرمانشاه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند به سود خوبی خواهند رسید.

استان کرمانشاه بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، سید‌دادوش هاشمی در دیدار سفیر چین و همراهان که در محل مهمانسرای استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به مزیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان برای امر سرمایه‌گذاری اظهار کرد: کرمانشاه با توجه ظرفیت‌های بالقوه خود، مرکز منطقه غرب کشور است و این استان سابقه‌ دیرینه‌ای در زمینه تجارت با کشورهای عراق و سوریه دارد.

هاشمی با بیان اینکه بهترین و مطمئن‌ترین مسیر به کشور و ترانزیت کالا به این کشور، مرزهای استان کرمانشاه است، افزود: استان کرمانشاه بیش از 50 درصد صادرات به کشور عراق را داراست و دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی در صدور کالا به مناطق اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 800 هزار زمین کشاورزی در استان وجود دارد و سدهای متعددی برای مهار آب‌ها در حال احداث است، گفت: تنها یکی از این سدها 150 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان را آبی خواهد کرد و با اجرای تمامی سدها، میزان زمین‌های آبی در استان از 200 هزار هکتار فعلی به 500 هزار هکتار ارتقا خواهد یافت.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه در زمینه‌های تولید محصولات کشاورزی از قبیل جو مقام نخست، ذرت مقام دوم، گندم مقام پنجم و نخود مقام نخست کشوری را داراست و به لحاظ داشتن عمق خاک خوب و تنوع آب و هوایی و بارندگی مناسب، مستعد برای توسعه بخش کشاورزی است.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود آثار باستانی و مراکز گردشگری متعدد در استان خاطرنشان کرد: وجود آثار باستانی متعدد در این استان از جمله طاق‌بستان و بیستون و مراکز گردشگری، یک پتانسیل خاصی برای بازدید و سفر گردشگران و توریست‌ها در کرمانشاه محقق ساخته است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب آثار بی‌بدیل خود خواهد کرد.

هاشمی در ادامه به زمینه مساعد و مناسب برای توسعه بخش صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: استان دارای سه پتروشیمی و دو کارخانه سیمان و کارخانجات متعدد صنعتی است و با توجه به نزدیکی استان به کشور عراق زمینه مساعدی برای صدور کالا از طریق استان به این کشور وجود دارد و هزینه تمام شده تولید کالا در مرزهای استان با توجه به وجود نیروی مناسب کار و همچنین معافیت‌های مالیاتی نسبت به دیگر جاها بسیار پایین‌تر خواهد بود.

مهندس هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون اجرای توسعه بازارچه‌های پرویزخان و خسروی به میزان 12 هزار هکتار در دستور کار قرار دارد که با ساماندهی و توسعه بازارچه پرویز‌خان زمینه مناسبی برای توسعه بیش از پیش بخش تجارت و افزایش میزان صدور کالا به عراق ایجاد می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: وجود زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، آب و هوای متنوع، منابع آبی مناسب، آثار باستانی و مراکز گردشگری جذاب و دیدنی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش صنعتی و توسعه بخش تجارت و داشتن ارتباط هوایی با دیگر استان‌ها، منجر شده است تا یک مزیت و پتانسیل خاصی در استان برای امر سرمایه‌گذاری ایجاد شود و هر سرمایه‌گذار به خصوص کشورهای خارجی در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند با سود خوبی همراه خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای خطوط ریلی و راه‌آهن از ملایر به کرمانشاه و آماده بودن شرایط و زیرساخت لازم برای ریل‌گذاری خواستار مشارکت و همکاری شرکت‌های چینی در این موضوع از طریق رایزنی سفارت چین در تهران شد.

هاشمی استان کرمانشاه را بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: این استان جایی است که شرایط لازم را برای توسعه تجارت، خدمات و صنعت دارا است و مرزهای استان دارای شرایط لازم برای صدور کالا به عراق هستند.

استاندار کرمانشاه در پایان خواستار معرفی یکی از استان‌های چین برای خواهر‌خواندگی و گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و تجاری با استان کرمانشاه شد.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول