اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

صدور 49 پروانه اکتشاف از سال جاری در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 56 میلیارد و 177 میلیون ریال از ابتدای سال جاری در حوزه معادن آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده است.

صدور 49 پروانه اکتشاف از سال جاری در آذربایجان‌غربی

عباداله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از صدور 42 فقره گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری انواع مواد معدنی در آذربایجان‌غربی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار داشت: 19 فقره پروانه بهره‌برداری انواع مواد معدنی با ذخیره قطعی بیش از 9 میلیون و 100 هزار تن در این مدت صادر شده است.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این راستا اضافه کرد: تاکنون بیش از 56 میلیارد و 177 میلیون ریال در بخش صدور پروانه بهره‌برداری در استان صورت گرفته است.

اکبری خاطرنشان کرد: صدور 19 فقره پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال 136 نفر را در این حوزه برای استان فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی این مدت 49 فقره مجوز اکتشاف مواد معدنی صادر شده، بیان داشت: بیشترین میزان صدور پروانه اکتشاف مواد معدنی شامل سنگ‌های تزئینی، سنگ گچ، آهک، شن و ماسه است.

اکبری در ادامه تعداد کل پروانه‌های اکتشاف استان را از ابتدا تا پایان شهریور ماه 297 پروانه عنوان کرد و بیان داشت: در این مدت تعداد 453 گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ذخیره قطعی معادن استان را یک میلیارد و 341 میلیون و 253 هزار تن با ایجاد ظرفیت اشتغال 4هزار و 962 نفر عنوان کرد.

اکبری با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی استان از لحاظ میزان ذخیره و تنوع مواد معدنی اضافه کرد: اولویت اصلی در حال حاضر توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی است.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی با ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل منابع طبیعی استان به منظور هماهنگی برگزار شده است که امیدواریم با افزایش تعاملات بتوانیم به اهداف اصلی در حوزه معادن استان دست یابیم.

اکبری با اعلام اینکه فعالیت‌های فرآوری و تبدیل مواد معدنی نسبت به سایر شاخه‌های صنعتی از ارزش افزوده بالاتر و همچنین اشتغالزایی زیادی برخوردار است، افزود: حمایت بیشتر مسئولان وزارتی و استانی در راستای محدود کردن خروج مواد معدنی به صورت خام از منطقه را خواستاریم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول