اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری خلخال:

همایش ملی سرمایه‌گذاری دروازه رونق جنوب اردبیل است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری خلخال گفت:‌ برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری جنوب استان اردبیل دروازه‌ای به سمت توسعه و پیشرفت روز ‌افزون این منطقه از استان اردبیل می‌شود.

همایش ملی سرمایه‌گذاری دروازه رونق جنوب اردبیل است

هوشنگ محمدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در جمع‌بندی  همایش دو روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر اظهار داشت: ضرورت و اهمیت سرمایه‌گذاری به عنوان یک مقوله اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و همواره به عنوان یکی از عوامل اساسی و اقتصادی در توسعه جوامع مطرح بوده و دولت‌ها را بر آن داشته تا به منظور دستیابی به اقتصادی توسعه یافته توجه ویژه‌ای به آن معطوف دارند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که سرمایه‌گذاری را به عنوان یک متغیر بنیادین در معادلات و تحولات اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی تعریف می‌کند آثار جانبی و تاثیرات فراگیر و فرابخشی آن است.

سرپرست فرمانداری خلخال یادآور شد: ایجاد امنیت، ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از نتایج کارکردهای مثبت آن به شمار می‌آید.

محمدی گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های جدی و همه جانبه‌ای از سوی مجموعه مدیریت استان و شهرستان در راستای تسهیل و توجه بیشتر به فرآیند‌های سرمایه‌گذاری و مساعد کردن فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و همین امر دورنمای بهتری در مسیر توسعه یافتگی به ویژه در مناطق جنوب استان اردبیل و شهرستان‌های غنی از ظرفیت‌های انسانی، تاریخی و طبیعی خلخال را ترسیم می‌کند.

وی همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه خلخال و کوثر را در نوع خود بی‌نظیر توصیف کرد و بیان داشت: برای اولین بار در استان و حتی در کشور به همت پیگیری‌های جدی و مستمر نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و در کنار آن مدیران استان و مجموعه استانداری و اقتصاد و دارائی و کلیه مجموعه مدیریتی شهرستان‌های خلخال وکوثر این همایش برگزار شد.

سرپرست فرمانداری خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: چنین همایش‌هایی فرصتی را در جهت معرفی توانمندی‌های متعدد این شهرستان، ترغیب علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال و کار برای نیروی جوان و جویای کار منطقه در راستای عمل به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی است.

محمدی تصریح کرد: شکل‌گیری و تحقق امر سرمایه‌گذاری بدون دسترسی به اطلاعات جامع و کامل میسر نیست و دعوت از علاقه‌مندان و متخصصان به منظور ارائه روش‌های علمی و شیوه‌های بهره‌برداری از زیرساخت‌ها و استعداد‌ها اقدامی بسیار مهم و ضروری است.

این مسئول ادامه داد: استعدادهای خلخال از جمله آب و هوای متمایز، شکارگاه‌های جذاب، مناطق زیبای گردشگری، محصولات مختلف دامی و خاستگاه کشاورزی ارگانیک و محصولات مهم از جمله سیب و گردو، صنایع چوب و فضا را برای ورود سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است.

سرپرست فرمانداری خلخال افزود: ما آماده هستیم تا بستر سرمایه‌گذاری برای حضور تجار و سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم تا خلخال از پروسه توسعه یافتگی عقب نماند.

محمدی به استعدادهای آبی منطقه و بهره‌گیری از آنان در توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر مطالعه و ساخت 9 سد خاکی و سد معیشتی را در برنامه داریم که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد:‌ شهرستان خلخال دارای استعداد ورزش‌های تابستانی و زمستانی و مناطق ویژه جهت برگزاری جشنواره‌های ملی در این حوزه است و همه ساله شاهد برگزاری جشنواره‌های زمستانی در منطقه گردشگری اندبیل هستیم.

سرپرست فرمانداری خلخال ورود سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را خواستار شد و گفت: در تمامی بخش‌ها آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستیم و این همایش گام نخست و اصلی برای حضور در روند توسعه خلخال خواهد بود.

محمدی در پایان گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار اردبیل، نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس و مجموعه معاونین وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌های خلخال و کوثر، اصحاب رسانه و مطبوعات محلی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام /ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول