اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر اقتصاد خبر داد

راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در 31 استان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر اقتصاد از راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در 31 استان کشور خبر داد.

راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در 31 استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز علی‌شیری پیش از ظهر امروز در نشست با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در خلخال اظهار داشت: ما نمی‌توانیم به سرمایه‌گذار بگوییم به کدام منطقه برود و یا از کدام استان دوری کند، چرا که او بر اساس امکان‌سنجی و سنجش سود و زیان خود مختار است تصمیم‌گیر باشد.

وی از رفع موانع حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور خبر داد و گفت: در این زمینه بر اساس برنامه پنجم توسعه بسیاری از موانع و مشکلات برطرف شده و آنها هر جا دلشان بخواهد می‌توانند با تعیین اولویت‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در 31 استان

معاون وزیر اقتصاد در ادامه سخنان خود از فعال بودن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در 31 استان کشور خبر داد و گفت: مرکز پذیرش و کمک به سرمایه‌گذاران در تمام استان‌ها آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور همچنین از سه برابر شدن مبادلات خارجی در چند سال گذشته خبر داد و افزود: در نیمه امسال نرخ مبادلات خارجی 23 درصد رشد داشته است.

معرفی هزار پروژه در سایت فرصت‌های سرمایه‌گذاری

وی از راه‌اندازی سایت تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران خبر داد و گفت: این سایت از ابتدای امسال با معرفی هزار پروژه سرمایه‌گذاری که مطالعه و امکان‌سنجی شده در اختیار علاقمندان قرار گرفته که خلاصه امکان‌سنجی و مطالعات به زبان انگلیسی در اختیار صاحبان سرمایه قرار گرفته است.

علی‌شیری بیان داشت: این سایت در حال حاضر به کانال ارتباطی با سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شده که خودشان می‌توانند شرکای خود را انتخاب و در یک اتحاد سرمایه‌گذاری فرصت‌های کارآفرینی و اشتغال را فراهم کنند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور افزود: به طور طبیعی رقابت در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد و امروز برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی که یک رفتار متضمن ریسک‌های تجاری است می‌توان به تحرک و تحول اقتصادی کمک کرد.

وی ادامه داد: این ریسک بر عهده سرمایه‌گذاران است و اگر ضرر و زیانی نیز در این زمینه صورت گرفته باشد بر عهده آنهاست که خود اغلب با تدبیر در این زمینه وارد می‌شوند.

علی‌شیری با مناسب ارزیابی کردن این شیوه تامین مالی گفت: آنچه در سطح ملی و بین‌المللی اتفاق می‌افتد تلاش مدیران موفق ملی و بین‌المللی در جذب سرمایه‌گذاری است که به مفهوم عام می‌توان جذب سرمایه‌گذار خارجی را مبارزه و جنگ دائمی با همه کس، روی همه چیز و روی همه مسایل عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور با تشابه این رقابت به المپیک جذب سرمایه‌گذاری اذعان داشت: ما باید الگوهای پیشرفته فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازاریابی را قدر بدانیم و از مدیران توانمند که به دنبال شیوه‌های جدید در تامین منابع مالی هستند حمایت کنیم.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول