اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت ماه سال جاری صورت‌گرفته است

ثبت 314 میلیون دلاری سفارش واردات در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان ثبت سفارش واردات کالا در استان زنجان 314 میلیون دلار بوده است.

ثبت 314 میلیون دلاری سفارش واردات در زنجان

علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مجموع ثبت سفارش واردات کالا در استان زنجان طی هفت ماه سال جاری 314 میلیون و 811 هزار و 384 دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کشورهای مبدا واردات کالاها شامل کشورهایی چون فرانسه، کره، ترکیه، چین، آلمان، هند، سوئد، سوئیس و امارات متحده‌عربی است، خاطر نشان کرد: 189.9 میلیون دلار از واردات از طریق ارز با نرخ مرجع صورت‌گرفته است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 124 میلیون دلار از واردات کالا در استان زنجان از طریق ارز با نرخ غیر مرجع صورت‌گرفته است، اضافه کرد: مجموع ثبت سفارشات برای واردات کالا در استان زنجان 314 میلیون و 811 هزار و 384 میلیون دلار برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه 963 پرونده در زمینه ثبت سفارش واردات در هفت ماه سال جاری در استان زنجان تشکیل شده است، ادامه داد: هزار و 255 مورد ثبت سفارش برای واردات کالا وجود داشته است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه 227 میلیون دلار از واردات استان زنجان از 10 کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در مجموع 73 درصد از واردات کالاها در استان از 10 کشور مذکور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین واردات استان زنجان شامل ماشین‌آلات و قطعات یدکی، برق و الکترونیک و فلزات، کاغذ و منسوجات بوده است، یادآور شد: یک سوم از واردات استان نیز از طریق گمرک زنجان انجام می‌گیرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: واردات استان از طریق گمرک زنجان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

وی به ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا اشاره کرد و افزود: گندم، آرد، قند، شکر، روغن،‌گوسفند زنده، گوشت قرمز و ... از جمله این کالاهای ممنوع به شمار می‌رود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول