اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

95 درصد واردات زنجان مواد اولیه است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 95 درصد از واردات استان زنجان شامل خطوط تولید و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی است.

95 درصد واردات زنجان مواد اولیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی در کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار داشت: واردات کالاها در استان زنجان رابطه مستقیمی با صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‏ترین کشورهای مبدا واردات استان زنجان شامل فرانسه، کره، ترکیه، چین، آلمان، هند، سوئد، سوئیس، امارات متحده عربی و .... است، خاطرنشان کرد: 95 درصد از واردات استان زنجان شامل خطوط تولید و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی است.

در ادامه جلسه رئیس گمرک زنجان مهم‎ترین مشکلات گمرک زنجان را دیر رسیدن اسناد و مدارک ترخیص کالاها به گمرک دانست و یادآور شد: متاسفانه برخی از واحدهای صنعتی انبار اختصاصی ندارند و این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

موسی محمدی با تاکید بر اینکه وقتی کالاها ترخیص می‏شوند باید در انبار اختصاصی ترخیص شوند، تصریح کرد: این در حالی است که کالاها در محوطه برخی از شرکت‎هایی که تحت پلمپ و نظارت گمرک زنجان نیست، تخلیه می‏شود.

وی با اشاره به اینکه گمرک زنجان با تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان همگام است، افزود: باید همه مشکلات برطرف شود.

همچنین مدیر شعب بانک ملی استان زنجان با بیان اینکه ارائه تسهیلات صادراتی نسبت به سال گذشته در استان زنجان کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی نیز بانک‎ها مشکلی ندارند.

علی احمدی با تاکید بر اینکه اعمال سود 21 درصد در بخش تسهیلات بازرگانی سبب استقبال پایین متقاضیان شده است، ادامه داد: بانک‎ها تسهیلات اعطایی در بخش بازرگانی را نیز در بخش صادراتی در نظر می‎گیرند.

وی همچنین اظهار داشت: ارائه تسهیلات به متقاضیان و بازرگانان بر اساس ثبت سفارش کالا و تعیین نوع ارز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صورت می‏گیرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول