اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی:

کتابخانه‌های عمومی مکمل فعالیت‌های آموزشی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزشی محسوب می‌شوند.

کتابخانه‌های عمومی مکمل فعالیت‌های آموزشی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های عمومی کشور، علی غیاثی‌ندوشن در نخستین مجمع هیئت امنای خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان با اشاره به تفاوت کتابخانه‌های عمومی با سایر کتابخانه‌ها نظیر کتابخانه‌های دانشگاهی، مدارس یا نهادهای مختلف ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی فارغ از نژاد، سن و قومیت بوده و برای همه اقشار مختلف جامعه دارای جاذبه هستند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فضاهای خالی مدارس در زمینه احداث کتابخانه‌های عمومی نیز عنوان کرد: در این راستا مدارسی که در یک شیفت فعالیت دارند می‌توانند شیفت بعدی خود را در اختیار مردم برای بازدید از کتابخانه اختصاص دهند.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه توسعه کتابخانه‌های عمومی نیازمند توسعه منابع کتاب عمومی نیز هست، خاطرنشان کرد: در این راستا منابع به میزانی که جامع‌تر بوده و مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهد به همان میزان نیز مراجعات عمومی به کتابخانه بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی ظرفیت‌های موجود استانی در راستای ارتقای کتابخانه‌ها و سرانه مطالعه خاطرنشان کرد: در بحث اولویت‌های اصلی استان باید کار تبلیغی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

غیاثی‌ندوشن با بیان اینکه نیاز به توسعه کتابخانه‌های عمومی نیازی ضروری است، ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزشی محسوب می‌شود.

وی خیرین مدرسه‌ساز را موفق‌ترین تشکیلات خیرین فرهنگی در کشور قلمداد کرد و گفت: این نهاد الگویی موفق در زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی است که مهمترین رمز موفقیتش این است که خیرین محور فعالیتی آن را بر عهده دارند.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور 22 مجمع خیرین کتابخانه‌ساز فعالیت دارد، عنوان کرد: همدان با تشکیل انجمن و اعضا بیست‌ و سومین مجمع خیرین کتابخانه‌ساز را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول