اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرکرد:

کتابخانه‌های عمومی برتر شهرکرد معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب، کتابخانه‌های عمومی برتر استان در برنامه عصرگاهی صدا معرفی می‌شوند.

کتابخانه‌های عمومی برتر شهرکرد معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل بابائی در نشست با معاونت صدا در این استان، اظهار داشت: در راستای آشنایی بیشتر مردم با خدمات کتابخانه‌های عمومی در هر روز از ایام هفته کتاب، یک بخش از خدمات کتابخانه‌های عمومی در برنامه جوان رادیو معرفی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در راستای گرامیداشت هفته کتاب، افزود: معرفی کتابخانه‌های برتر استان در برنامه عصرگاهی صدا، اعلام برنامه‌های روزانه ایام هفته کتاب در برنامه پیک روز، حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان در برنامه مردم و مسئولان در تاریخ 23 آبان از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌‎شود.

بابائی ادامه داد: دعوت از کتابخوانان و کتابداران برتر در برنامه‌های مختلف، معرفی منابع برتر و سایت‌های کتابخوانی در برنامه رادیویی باغ اندیشه، پوشش برنامه‌های جشن کتاب در شهرستان‌ها و مرکز استان از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل در بخش رادیو است که در زمان‌های تعیین شده اجرا خواهند شد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد از همکاری گسترده صدا و سیمای مرکز استان در طول هفته کتاب با اداره‌کل کتابخانه‌های این استان خبر داد و گفت: مقرر شد در هر روز از هفته کتاب، یک باب از کتابخانه‌های عمومی فعال از طریق سیمای جهان‌بین استان معرفی شود.

وی بر ضرورت گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه تأکید کرد و گفت: به گفته اکثر جامعه‌شناسان، اقوام و مللی که با مطالعه مانوس بوده و کتاب و کتابخوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه‌های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل‌های دیگر منتقل کنند.

بابائی با بیان اینکه کتابخوانی یک فریضه است، گفت: مهم‌ترین محورهایی که در راستای تحقق این سیاست فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید مدنظر قرار گیرد، حاکمیت ارزش‌ها و مبانی اصیل اسلامی بر تمام فعالیت‌ها و برنامه‎ها، حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد و تقویت و تعالی مبانی فکری و اعتقادی و ولایت‌پذیری است.

وی ادامه داد: استفاده از توان فکری و اجرایی عموم جامعه، مشارکت و استفاده از امکانات و مقدورات تمامی سازمان‌ها، جمع کردن فعالیت‎های کتاب و کتابخوانی در یک سازمان و اجرای یک رویه واحد و جلوگیری از اقدامات ناهماهنگ و پراکنده به منظور اعمال سیاست‌های واحد و منسجم، تنوع و نوآوری و جذابیت در فعالیت‌های کتابخوانی با رویکرد به نیازهای جوانان و نوجوانان از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول