اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

افتتاح نمایشگاه ادوات تعزیه در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از افتتاح نمایشگاه ادوات و وسایل و ابزار تعزیه در اردبیل خبر داد.

افتتاح نمایشگاه ادوات تعزیه در اردبیل

یوسف اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این نمایشگاه دوشنبه 15 آبان ماه ساعت 10 صبح در مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و در نگارخانه ختایی رسماً افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه سعی شده در یک حجم مناسب از نظر کمی و کیفی وسایل و ادوات تعزیه در اردبیل هنرمندانه به نمایش گذاشته شود که ما از همکاری هیئت‌ها و دستجات عزاداری محلات در اعطای این ابزار و ادوات به شکل امانی قدردان هستیم چرا که این نمایشگاه به مدت یک هفته در معرض دید عموم علاقمندان و میهمانان اجلاس خواهد بود تا آنها با ظرفیت عزاداری اردبیل بیشتر آشنا شوند.

فرماندار اردبیل یادآور شد: هر دسته و محله با پرچم و ابزار و وسایل تعزیه در این نمایشگاه حاضر شده و سعی خواهیم کرد تا فضایی معنوی و ارزشی را در آستانه ماه محرم فراهم آوریم.

اختتامیه اجلاس پیر‌غلامان در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل

اکبری با بیان اینکه مراسم اختتامیه اجلاس در تجلیل از پیر‌غلامان حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل برگزار می‌شود، گفت: دست‌اندرکاران این اجلاس از مساجد و مکان‌های تاریخی و با سابقه اردبیل بازدید کرده‌اند و مصلای امام خمینی را به عنوان محل نمایش اجتماع عظیم مردم اردبیل در عزاداری‌ها انتخاب کردند که قرار است آیین اختتامیه نیز در این مکان برگزار شود.

این مسئول از اداره کل میراث فرهنگی در تکمیل معماری و عمران مصلای اردبیل قدردانی کرد و افزود:‌ قرار است روز دوشنبه مصلای تحویل دست‌اندرکاران اجلاس شود تا نسبت به تزئین و دکور آن اقدام کنند.

رئیس کمیته هماهنگی دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل بیان داشت:‌ در هیچ جای کشورمان تاکنون در 9 دوره برگزاری این اجلاس فضایی به مانند مصلی بزرگ امام خمینی اردبیل برای برگزاری آیین اختتامیه در نظر گرفته نشده و انتظار نیز از اردبیل این است که با جایگاه ویژه در عزاداری حسینی آیین اختتامیه با شکوه،‌ نظم و انضباط دستجات و هیئت‌های مذهبی برگزار شود.

اکبری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس از اردبیل به عنوان افتخار جامعه حسینی و عالم تشیع یاد کرد و اذعان داشت: در مراسم اختتامیه سلیم‌ موذن‌زاده مداح شهیر عالم اسلام مداحی کرده و سایر مداحان استانی و کشوری نیز اجرای برنامه خواهند داشت.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول