اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی حوزه هنری استان مرکزی

کتاب تعزیه « قدمگاه انجم» چاپ و منتشر شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان مرکزی از چاپ و انتشار کتاب قدمگاه انجم (ده مجلس تعزیه زمینه میرانجم) در استان خبر داد.

کتاب تعزیه « قدمگاه انجم» چاپ و منتشر شد

سینا دلشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: کتاب قدمگاه انجم به همت مهدی دریایی و در سه هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.

وی تصریح کرد: در این کتاب 10 مجلس تعزیه مربوط به دهه اول محرم به زیور تحریر درآمده که برگزاری آن‌ها در مناطق مختلف استان به ویژه شهر اراک، فراهان و شازند مرسوم است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی نسخ مجالس تعزیه استان از سروده‌های شاعری بس نامدار و پرآوازه به نام مرحوم میرزا محمد روحانی متخلص به میرانجم است که مجالس تعزیه‌‌های سروده شده توسط ایشان زبانزد اکثر شبیه‌خوانان در سطح کشور است.

دلشادی ادامه داد: در حال حاضر 70 مجلس تعزیه منتسب به ایشان شناسایی شده که در قالب هفت جلد کتاب که هر جلد شامل 10 مجلس تعزیه می‌باشد، برای انتشار آماده شده است که چاپ کتاب‌های بعدی در دستور کار قرار گرفته است.

میرزا محمد روحانی، ملقب به میرانجم، از نسخه‌نویسان برجسته تعزیه استان و کشور در روستای قدمگاه شهرستان شازند متولد شده است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول