اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

منیت در دربار حسینی بی‌معناست/ضرورت حفظ اصالت عزاداری سنتی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: هرگونه منیت در دربار حسینی و خدمت در این ساحه معنا و مفهومی ندارد و همه باید عاشقانه و صادقانه در دربار حسینی خدمتی بی‌منت داشته باشیم.

منیت در دربار حسینی بی‌معناست/ضرورت حفظ اصالت عزاداری سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: در روز قیامت از عمر بشر سئوال خواهد شد که اگر ما بتوانیم بخشی از عمر خود را در خدمت به بارگاه حسینی صرف کنیم حتی به اندازه چند دقیقه‌ای می‌تواند نمک زندگی و روح‌بخش حیاتمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید خدمت در بارگاه حسینی را برای پز دادن و نشان دادن عشق و علاقه خاصمان به امام حسین (ع) در بوق و کرنا کنیم چرا که امام حسین (ع) نوکری با معرفت، بصیر و کم‌ادعا می‌خواهد که در نهایت گمنامی بتواند بهتر و بیشتر خدمت کند.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: موفقیت ما بسته به نیت و اخلاص پاکمان است که در عزاداری نیز که از آن به عنوان نوعی عبادت یاد شده است باید چنین رویکردی داشته باشیم و به تقویت نیت و اخلاص پاک کمک کنیم.

سرداری گفت: حضور در برنامه‌ها و مراسمات حسینی نیت قرب الهی می‌خواهد و همه ما در این مسیر می‌توانیم بی‌ادعا ورود پیدا کنیم و سلامت نفس و تهذیب روحمان را نیز حفظ کنیم.

این مسئول موفقیت در هر حرکت و اقدامی را نیازمند دو اصل برنامه‌ریزی و اجرای صحیح دانست و تاکید کرد: ما اگر بتوانیم در این دو حوزه دقت کافی داشته باشیم بر رونق عملکرد و فعالیت ما افزوده خواهد شد و در دستگاه حسینی نیز می‌توانیم خالصانه و صمیمانه خدمت کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل ضرورت توجه به برگزاری آیین‌های سنتی عزاداری در شهر اردبیل را یادآور شد و بیان داشت:‌ برگزاری هر برنامه با معایب و محاسنی روبرو است که ضرورت دارد عیوب آن را به حداقل رسانده و گله‌گذاری‌ها را پایانی خوش ببخشیم.

سرداری افزود: در برگزاری اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان اگر محوریت کارها عشق به حسین و مرام او باشد کمبودها و نقص‌ها به حداقل رسیده و نادیده گرفته می‌شود.

وی ابلیس را نماد منیت و حرکت‌های شیطانی توصیف کرد و گفت:‌ بهتر است در کارهای معنوی از من، من گفتن‌ها پرهیز کنیم و به جای آن در نهایت صدق و صفا و گمنامی بکوشیم جایگاه حسینیت اعتلا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه حبیب‌زاده، حیدری، شهروز اردبیلی و نادر رئیسی به عنوان پیشکسوتان و قدمای مداحی و تعزیه حسینی در اردبیل به ارائه نظرات و پیشنهادات برای برگزاری بهتر دهمین اجلاس پیر‌غلامان پرداختند که در تعدادی از این پیشنهادات بر استقبال شایسته از میهمانان با تقدیم شاخه گلی و یا شال به عنوان نماد عزاداری حسینی، مدیریت و راهبری میهمانان با علامت و نشان خاص، اجرای نمادین برنامه‌های طشت‌گذاری و شمع‌گردانی در آیین اختتامیه، حضور هیئت‌ها و دستجات عزاداری با بیرق و نشان محلات خود در آیین اختتامیه، حضور هنرمندان با برنامه‌های متنوع استقبال از محل فرودگاه تا پایان مراسم و بدرقه آنها و اجرای برنامه‌ای با عنوان "تشنگی" در پای پرواز و "عطش" در مراسم بدرقه به عنوان برنامه‌های نمادین تاکید کردند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول