اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

سبق و سیاق عزاداری برای ائمه(ع) رعایت شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: بالاترین افتخار هیئت‌ها و مساجد مذهبی باید پرچم امام حسین(ع) باشد و باید سبق و سیاق عزاداری برای ائمه(ع) رعایت شود.

سبق و سیاق عزاداری برای ائمه(ع) رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در چهلمین جلسه ستاد ساماندهی ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ضمن تبریک به مناسبت هفته ولایت اظهار داشت: عزاداری برای ائمه(ع) سبق و سیاقی دارد که باید رعایت شود.

وی با اشاره به روایات ائمه(ع) درباره عزاداری اذعان داشت: در روایات بسیاری آمده است که نباید از راه اهل بیت(ع) پیش یا پس افتاد و همواره باید سعی کنیم مطابق با دستورات آن عزیزان رفتار نموده و در مسئله عزاداری نیز از سیره و روش آنان پیروی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه باید دید عزاداری در مکتب اهل بیت(ع) به چه نحو اجرا شده است خاطر نشان ساخت: نباید مستمرا برنامه‌های عزاداری برپا کرد چرا که تبدیل فضای کشور به فضای عزاداری به مصلحت کشور نیست.

توصیه‌ای به شاعران مذهبی

امام جمعه گرگان در توصیه‌ای به شاعران مذهبی تصریح کرد: باید شاعران را به سمتی سوق دهیم که همانند کمیت اسدی که مورد تأیید امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است شعر گفته و شعری بسرایند که مورد تأیید امامان باشد.

مسئول مدرسه علمیه امام خمینی گرگان در توصیه‌ای به مبلغین ابراز داشت: مبلغین باید شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) را آن گونه که در شأن و منزلت ایشان است به مردم ارائه کنند.

افتخارم روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) است

نورمفیدی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم روضه‌خوان امام حسین(ع) هستم گفت: از افتخارات بنده روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) است و باید امام حسین(ع) را به جایگاه اصلی ایشان برسانیم و گاهی متاسفانه حرکاتی صورت می‌پذیرد که باعث تنزل جایگاه این امام همام شده که باید به شدت از آن پرهیز شود.

وی تأکید کرد: شکل عزاداری بسیار مهم است چرا که هم باید زیبا باشد و هم انسان را به سمت محتوا سوق دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: باید به نحوی عزاداری کرد که محتوای اصلی این عزاداری‌ها برای انسان حاصل شود چرا که این محتواست که به انسان بصیرت می‌بخشد.

مسئول مدرسه علمیه امام خمینی گرگان تأکید کرد: باید ساحت مقدس و نورانی اباعبدالله الحسین(ع) را از خرافات منزه کرده و عزاداری در شأن ایشان انجام دهیم.

عدم ورود مساجد و هیئت‌ها به مباحث سیاسی و جناحی

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه مساجد و هیئت‌های مذهبی نباید سبقه جناحی و سیاسی پیدا کنند اظهار داشت: بالاترین افتخار هیئت‌ها و مساجد مذهبی باید پرچم امام حسین(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پیشنهادی تصریح کرد: در محرم امسال مراسمی متمرکز با حضور تمام اقشار جامعه برپا گردد و همه هیئت‌ها و مساجد پای پرچم اباعبدالله الحسین جمع شده و بدون ذکر نام از گروه و یا هیئت خاصی این مراسم انجام بپذیرد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان به اهداف برگزاری این جلسه پرداخت و گزارشی از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی گلستان ارائه کرد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول