اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

سنت‌های اصیل عزاداری حفظ شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم بر لزوم تقویت سنت‌های اصیل عزاداری سیدالشهدا(ع) و برطرف شدن آسیب‌های عزاداری تاکید کرد.

سنت‌های اصیل عزاداری حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اعضای شورای هیئت‌های مذهبی و کانون شاعران و مداحان استان با قدردانی از تلاش سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: این اقدامات بسیار ارزشمند است چرا که هر زمانی خدمتگزاران جامعه در کسوت مقدس روحانیت با هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آئینی هماهنگی خوبی داشتند، نتایج ارزنده‌ای برای نظام اسلامی داشته و هر زمانی به این مهم توجهی نشده بود نابسامانی‌هایی وجود داشته است.

وی بر لزوم حفظ سنت‌های اصیل عزاداری و برطرف کردن آسیب‌ها و خرافات مذهبی از ساحت مقدس عزاداری سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و گفت: باید ابتدا سنت‌های عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی را به خوبی شناخت و در مرحله بعد آنها را پالایش کرد تا سنت‌هایی که موجب تقویت شریعت اسلامی و اسلام و تفکر شیعه می‌شود مورد حمایت قرار گیرد و آسیب‌های احتمالی برطرف شود.

سعیدی با بیان اینکه باید با سنت‌های عزاداری تا جایی که انجام آن مجاز است برخورد نشود تصریح کرد: چتر حمایت معنوی و عاطفی باید در محافل مذهبی برای همه قشرهای جامعه به ویژه نسل جوان وجود داشته باشد.

امام جمعه قم اراده جمعی در ساماندهی هیئت‌های مذهبی را امری مهم دانست و افزود: از زمانی که هیئت‌های مذهبی در پیکره جامعه شکل گرفتند بسیاری از مراسم مذهبی دیگر احیا شد بنابراین باید جمعی از کارشناسان خبره تمام سنت‌های عزاداری را مورد بررسی و پالایش قرار دهند تا روزبه‌روز شاهد گسترش فرهنگ حسینی در جامعه باشیم.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) آمادگی کامل این آستانه مقدسه را برای حمایت از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ماه محرم اعلام کرد.

سعیدی در مورد پیشنهاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم مبنی بر اجتماع عظیم هیئت‌های مذهبی در یکی از روزهای دهه نخست ماه محرم اظهار کرد: روز هشتم که منتسب به حضرت علی‌اکبر(ع) است فرصت خوبی برای اجتماع جوانان عاشورایی است و می‌توان از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای انعکاس بین‌المللی و ملی این اجتماع استفاده کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول