اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

هدف عزاداری‌ها باید احیای عاشورا باشد

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم و عاشورا باید با هدف احیای فرهنگ عاشورا باشد.

هدف عزاداری‌ها باید احیای عاشورا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حسن صنعت‌کار عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان اظهار داشت: اگر هدف اصلی عزاداری‌ها، احیای محرم و فرهنگ عاشورا باشد، موفق هستیم و در غیر این‌صورت انحراف از مسیر عزاداری روی می‌دهد.

وی افزود: برگزاری مراسم‌ عزاداری با هدف احیای محرم و فرهنگ شهادت کارساز است اما در صورتی که خلاف آن باشد مشکل‌ساز می‌شود.

این مسئول بر تعادل در عزاداری‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: برگزاری دهه‌ها، اربعین‌ها و مراسمی از این دست علاوه بر آنکه بدعت‌گذاری در دین تلقی می‌شود، می‌تواند عزاداری‌های محرم را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گفته وی، برخی از هیئت‌های عزاداری جلوتر از مراسم‌ رایج عزاداری حرکت کرده و علاوه بر عزاداری‌ها دهه‌های مختلف و اربعین سایر ائمه به جز امام حسین(ع) را نیز اضافه کرده‌اند.

صنعت‌کار بر آموزش مسئولان هیئت‌های عزاداری تأکید کرد و گفت: برخی از مسئولان هیئت‌های مذهبی اشراف کامل به مسائل اسلامی و آموزه‌های دینی را ندارند که این امر موجب بروز بدعت‌ها می‌شود. 

به گفته وی در برخی از برنامه‌های عزاداری افراط و تفریط‌هایی مشاهده شده که ریشه در عدم آگاهی مسئولان این هیئت‌ها دارد.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان همچنین عدم وحدت رویه نزد برخی از مسئولان برای جلوگیری از بدعت‌ها را یکی از مشکلات این بخش دانست.

صنعت‌کار با اشاره به اینکه مسئولان هیئت‌ها باید آگاه به مسائل دینی باشند، بیان داشت: حضور مسئولان هیئت‌ها در کلاس‌های آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در کاهش آسیب‌های عزاداری نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئول هیئت باید فردی اسلام‌شناس، دلسوز و دارای تعصب دینی باشد، گفت: کسی که حسینیه ساخته و پرچم امام حسین(ع) را برافراشته کار او پرورش روح مردم است که باید پیش از این آموزه‌های دینی را آموزش دیده باشد تا عزاداری‌ها حالت عاشورایی خود را حفظ کرده و تحت‌الشعاع القاب رایج نوظهور قرار نگیرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول