اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دانسفهان:

ملت ایران با ولایت تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت دانسفهان گفت: ملت ایران با ولایت و اتحاد تحریم‌های غرب را بی‌اثر می‌کند.

ملت ایران با ولایت تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

حجت‌الاسلام رضا درزی‌‌رامندی در حاشیه همایش غدیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار کرد: غدیر فرصت بسیار خوبی برای پی بردن به عظمت و درجه ولایت در جامعه است.

امام جمعه موقت دانسفهان افزود: در واقع غدیر خم آنچه که از اهمیت ویژه و بیشماری برخوردار است، اصل ولایت و تبعیت از امام معصوم است.

وی با بیان اینکه تبیین جایگاه و سیره ائمه اطهار امروز بر عهده شیعیان قرار داشته و همه لازم است تا به این اصل محوری و بسیار مهم در مکتب شیعی توجه کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر پایه ولایت بنا نهاده شده و امروز ملت ایران با پیروی محض خود از ولایت مطلقه فقیه در صراط حقیقی ایمان و اعتقاد عملی به مبانی اسلام حرکت کرده و در این مسیر البته متحمل فشار‌هایی نیز تاکنون شده است.

امام جمعه موقت دانسفهان ادامه داد: ضرورتی که در جامعه کنونی شیعه احساس می‌شود، این است که همه باید به اصل اتحاد و پیروی از مکتب ائمه‌ اطهار اهتمام کامل داشته و در این راستا گام بردارند.

درزی‌رامندی با اشاره به ویژگی‌های ناب و ارزشمندی که معصومین در طول زندگانی مبارک و پر فیض خویش از آن بهره‌مند بودند، بیان کرد: تقوا، ارشاد بی‌وقفه مردمی، تحمل مشکلات و غلبه بر موانع و نیز ایستادگی و پافشاری بر حق از ویژگی‌ها و صفات تمامی پیشوایان دین است.

وی با بیان اینکه تفکرات شیعه در شرایط و دوران فعلی مورد انواع تهاجم‌ها و ضربه‌های غرب و استکبار قرار گرفته که نشان از حق بودن و تعالی این مجموعه تفکرات و اندیشه‌ها است، ابراز کرد: اگر در جامعه اسلامی به اصل تقوا و همبستگی معنوی توجه بیشتری صورت گیرد، قطعا تمام شبیخون‌ها و اندیشه‌های انحرافی نیز خنثی شده و نمی‌تواند تأثیری را بر انقلاب اسلامی داشته باشد.

امام جمعه موقت دانسفهان خاطرنشان کرد: موفقیت روز‌افزون و افتخار آنان در جهان به واسطه اتحادی بوده که در حال دست‌یابی به آن بوده و باید روز به روز برای تقویت آن بکوشند.

گفتنی است اجرای برنامه‌ مقاله‌خوانی، شعر، مولودی و اهدای جوایز از حاشیه‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول