اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان:

90 طلبه اهوازی در دهه ولایت معمم شدند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان از معمم شدن 90 طلبه اهوازی در ایام دهه ولایت خبر داد.

90 طلبه اهوازی در دهه ولایت معمم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری 50 طلبه حوزه‌های علمیه سراسر استان خوزستان اظهار داشت: امروز شاهد جلسه بسیار باشکوه عمامه‌گذاری تعدادی از سربازان امام زمان (عج) هستیم.

وی با تبریک عید سعید غدیر خم و آغاز ولایت و امامت حضرت علی (ع) افزود: در حال حاضر حوزه علمیه خوزستان در رده نخست کشور در بین حوزه‌های علمیه قرار دارد که به خاطر این نعمت خداوند را سپاس می‌گوییم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به درخواست طلاب علوم دینی برای پوشیدن لباس روحانیت اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود 200 نفر از طلبه‌های خوزستانی برای معمم شدن اعلام آمادگی کردند که همه شرایط این کار را داشتند اما به دلیل آیین نامه‌های حوزه‌های علمیه از 70 نفر آن‌ها درخواست شد تا این کار را به تعویق بیندازند.

حاجتی ادامه داد: در ‌‌نهایت با 130 درخواست معمم شدن موافقت شد که 90 نفر از آن‌ها در حوزه‌های علمیه اهواز مشغول تحصیل هستند و به فراگیری علوم دینی می‌پردازند.

وی افزود: تعدادی از طلاب نیز که در مناطق عرب نشین ساکن بودند با حضور بی‌نظیر مردم و به دست مبارک زعیم حوزه‌های علمیه حضرت آیت الله موسوی جزایزی مزین به لباس روحانیت شدند.

حاجتی در ادامه با بیان اینکه امروز همزمان با عید سعید غدیر خم بیش از 50 نفر از طلاب علوم دینی معمم می‌شوند، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این روز عیدالله الاکبر تعدادی از طلاب توفیق پوشیدن لباس روحانیت را پیدا کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان در پایان با تشکر از والدین طلاب حاضر گفت: شایسته است از پدران و مادران این عزیزان قدردانی شود که از دامان آن‌ها چنین افرادی پرورش یافتند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول