اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی عراقی مقیم قم:

دین بدون ولایت ناقص است

خبرگزاری فارس: یک روحانی عراقی مقیم شهر مقدس قم در آیین معمم شدن 17 طلبه حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) منطقه کوت عبدالله اهواز گفت: دین بدون ولایت دین ناقصی است.

دین بدون ولایت ناقص است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر الفالی بعد از ظهر امروز در آیین معمم شدن 17 طلبه حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) منطقه کوت عبدالله اهواز اظهار داشت: در روز عید غدیر خم آیاتی مبنی بر کامل شدن دین خدا در این روز نازل شد.

وی در ادامه با تبریک عید سعید غدیر خم به قرائت خطبه غدیریه پرداخت و گفت: دلیل اینکه دین بدون ولایت ناقص است این است که بعد از برگزیده شدن حضرت علی (ع) به امامت و ولایت خداوند متعال آیه‌ای بر پیامبر اعظم (ص) نازل کرد که در آن آمده بود امروز دینم کامل و نعمت بر شما تمام شد.

این روحانی کربلایی در ادامه گفت: در هنگام خواندن خطبه غدیریه پیامبر (ص) چنین دعا کرد که خداوندا دوست بدار هر کس علی را دوست دارد و دشمن دار هر کس علی را دشمن می‌داند.

وی افزود: همچنین نبی مکرم اسلام (ص) در ادامه خطبه از خدا چنین خواست که یاری کن هر کس علی را یاری کند و خوار کن هر کس علی را خوار کند و لعنت نما هر کس علی را انکار کند و غضب نما بر هر کس که حق علی را انکار نماید.

الفالی در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت قصیده‌ای بلند از شاعر عرب زبان سید رضا هندی در خصوص عید غدیر و منزلت حضرت علی (ع) معنویت محفل را دو چندان کرد. همچنین وی با قرائت اشعار عربی مجلس را با ذکر «علی علی» معطر کرد.

در آیین معمم شدن 17 طلبه حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) منطقه کوت عبدالله اهواز همچنین علی عبدالخانی و سعد حردانی از مداحان عرب زبان اهواز در وصف حضرت علی (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین شعر خوانی مجاهد عمرانی از شاعران عرب اهواز از دیگر برنامه‌های آیین معمم شدن 17 طلبه حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) منطقه کوت عبدالله اهواز بود.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول