اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دین بدون ولایت هیچ ارزشی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: دین بدون ولایت و امامت کامل نیست و هیچ ارزشی ندارد و باید همه ما در مسیر ولایت و رهبری ثابت قدم باشیم.

دین بدون ولایت هیچ ارزشی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در مراسم جشن عید غدیر در این شهرستان با تبریک عید امامت و ولایت اظهار داشت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) عید غدیر اشرف اعیاد و افضل اعیاد است.

وی افزود: در سوره مائده چند تعبیر در مورد این روز بزرگ آمده و خداوند در این سوره فرموده است که در این روز کفار از دین شما مأیوس شدند، دیگر از کفار نترسید و تقوای الهی پیشه کنید.

عسکری بیان داشت: در تاریخ دوران بعثت و در طی این 23 سال حوادث زیادی برای پیامبر (ص) و یاران ایشان اتفاق افتاده است که مهم‌ترین آنها محاصره اقتصادی پیامبر گرامی اسلام (ص) و یارانش به مدت سه سال، توطئه و نقشه به قتل رساندن پیامبر (ص) توسط کفار، تغییر قبله مسلمانان و جنگ احد است.

وی تصریح کرد: جنگ بدر، جنگ احزاب، فتح مکه و ... از دیگر حوادت بزرگ تاریخ اسلام است که در تمام آنان پیامبر و یارانشان به یاری خداوند دشمنان را شکست دادند اما خداوند از هیچ یک از آنان به عنوان روزی که دین کامل شد نام نبرده است.

امام جمعه جیرفت اذعان داشت: در سال دهم هجرت و بیست و سوم بعثت وقتی پیامبر از آخرین حج خود باز می‌گشت به فرمان خداوند امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد و فرمود هر کس که من ولی او هستم، علی (ع) هم امام و ولی او است.

وی ابراز داشت: خداوند فرموده است، من دین را در این روز برای شما کامل کردم و می توان نتیجه گرفت که دین بدون ولایت و امامت کامل نیست و هیچ ارزشی ندارد.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: باید همه ما در مسیر ولایت و رهبری ثابت قدم باشیم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را با گوش جان بپذیریم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول