اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک تأکید کرد

غدیر یعنی کاشت بذر ولایت در جان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک واقعه غدیر را روز کاشت بذر ولایت در جان‌ها ذکر کرد.

غدیر یعنی کاشت بذر ولایت در جان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در جشن غدیر اظهار کرد: در اهمیت غدیر خم این نکته کافی است که خدا به پیامبر اسلام (ص) دستور داد که امام علی (ع) را به عنوان وصی و امام به مردم معرفی و ابلاغ کند.

وی افزود: در روز غدیر خم دین اسلام کامل شد و نشان داد که امام علی (ع) خورشیدی برای گرفتاران است، چراکه با اطاعت رسول اکرم (ص) از خدا و به امامت رسیدن امام علی (ع)، اطاعت از ائمه اطهار (ع) را هم در این مسیر قرار داد که آن هم اطاعت از خداست.

این مسئول عید سعید غدیر خم را عید ولایت، رهبری، عدالت، حق گستری و روز پیمان با ولی خدا دانست و تصریح کرد: بدون قبول ولایت امام علی (ع) کشتی مسلمانان به ساحل نجات و امنیت نخواهد رسید به این علت بود که پیامبر اسلام (ص) از سوی پروردگار فرمان یافت که این حق مجسم را آشکارا به مردم معرفی و امام علی (ع) را به خلافت و امامت منصوب کند تا پس از وی مردم در گمراهی و ضلالت نباشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در تاریخ آورده‌اند که در روز عید غدیر بیش از 100 هزار نفر در محل غدیر خم حضور داشتند که پیامبر (ص) تأکید کرد: حاضرین به غایبین موضوع ولایت امام علی (ع) را برسانند البته خدای متعال به مسئله غدیر به این مطلب اکتفا نکرد که مردم در غدیر تجمع کنند و ابلاغ انجام شود بلکه آیات دیگری در وصف مقام و جایگاه غدیر و ولایت بر پیامبر اکرم (ص) نازل کرد که به عنوان نمونه می‌توان به آیه 3 سوره مبارکه مائده اشاره کرد.

حسینی با بیان اینکه امامان معصوم (ع) همواره واقعه غدیر را یادآوری می‌کردند و برای اثبات امامت امام علی (ع) به عید غدیر استدلال می‌کردند، افزود: امام علی (ع) نیز برای اثبات امامتشان از افرادی که در غدیر خم بودند می‌خواست تا جملات و کلمات پیامبر (ص) را مجددا برای مردم بازگو کنند.

وی ادامه داد: امروز بشریت به ویژه مسلمانان دنیا باید از ولایت فقیه تبعیت کنند، چراکه استمرار ولایت ائمه اطهار (ع) که ولایت و جانشینی خدا بر روی زمین است می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: باید تمام آحاد جامعه با پیروی و دفاع از ولایت فقیه بتوانند به اهداف اصلی غدیر که همان حاکمیت عدل و علم است دست یابند.

حسینی بیان کرد: امروز بر مسلمانان واجب است که آیات الهی پیرامون عید سعید غدیر خم و خطبه وارده از سوی پیامبر اسلام (ص) را مطالعه و در آنها تدبر کنند تا به معرفت غدیر بیشتر دست یابند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول