اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

ولایت مهم‌ترین عامل اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ولایت فقیه مهم‌ترین عامل عزت، استقلال و ضامن نظام جمهوری اسلامی ایران است که آحاد جامعه با پیروی از آن در برابر توطئه‌های دشمنان پیروز می‌شوند.

ولایت مهم‌ترین عامل اقتدار نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه ولایت و امامت مهم‌ترین رکن تشکیل نظام اسلامی است، اظهار کرد: مردم ایران با پیروی از ولایت فقیه اقتدار و عظمت این کشور را به دشمنان اثبات کردند.

وی با اشاره به اینکه تبیین و بیان اهمیت و جایگاه والای ولایت و امامت در جامعه می‌تواند اتحاد و وحدت بین مردم را مستحکم‌تر کند، اذعان کرد: مردم با پیروی و اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب می‌توانند از انحرافات در جامعه اسلامی در امان باشند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه عزت، اقتدار، قدرت، عظمت و پیشرفت ایران در سایه همدلی، وحدت، اطاعت و پیروی از ولایت فقیه است، بیان کرد: مردم این کشور با فهم این مطلب در هر لحظه گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب هستند تا از دین اسلام منحرف نشوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طول تاریخ در هر زمانی که مردم از دستورات رهبرشان اطاعت نکردند، از دین اسلام منحرف شده‌اند، خاطرنشان کرد: واقعه کربلا از جمله حوادث تلخ مسلمانان است که با عدم اطاعت از ولایت فقیه، این خاطره غم‌انگیز را در تاریخ اسلام ثبت کردند، بر این اساس پیروی از ولایت فقیه آحاد جامعه را از انحرافات در دین اسلام مصون می‌دارد.

نظری با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، بیان کرد: مردم ایران نسبت به بیانات امام راحل مصمم هستند و با پیروی از این فرمان توانستند در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی به پیشرفت برسند و موجب اقتدار ایران در جهان شوند.

ولایت فقیه مهم‌ترین یادگار امام خمینی (ره) است

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه مسلمانان باید از ائمه اطهار (ع) اطاعت کنند و آنان را به عنوان رهبر و پیشوای خودشان بدانند، خاطرنشان کرد: زمانی که آنان در غیبت هستند، رهبری جامعه اسلامی به عهده امام عادل است.

این مقام مسئول ادامه داد: ولایت فقیه مهم‌ترین یادگار امام خمینی (ره) است و اکنون مردم ایران در جامعه اسلامی از یک رهبر دینی واجدالشرایط و مقتدر پیروی و اطاعت می‌کنند و همین امر موجب آثار و نتایج مثبت فراوانی برای نظام اسلامی ایران شده است.

نظری با اشاره به اینکه در طول تاریخ برخی افرادی که از مسیر درست ولایت فقیه منحرف شده‌اند جامعه اسلامی را منجر به خسارت‌های غیرقابل جبران کرده‌اند، اظهار کرد: بر این اساس امام خمینی (ره) در نخستین اقدامشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نوع حکومت ایران را با مشارکت مردم ایران تعیین و اقشار مختلف جامعه نیز جمهوری اسلامی را بهترین نوع حکومتشان پذیرفتند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: بر این اساس قانون اساسی طبق موازین شرع مقدس اسلام تدوین شد که تعیین ولایت فقیه در این قانون از مهم‌ترین قوانین بود تا از خسارت‌های غیرقابل جبران در جامعه جلوگیری شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه «کلمه  لااله الاالله به عنوان دژ محکم خداوند است و هر کس می‌تواند وارد این دژ شود به شرطی که امامت و ولایت را قبول کرده باشد»، ابراز کرد: این حدیث نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه والای امامت و ولایت در نزد ائمه اطهار (ع) است که مردم را به اطاعت از آن سفارش کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در احادیث و روایات به موضوع امامت و ولایت تأکید ویژه‌ای شده است، بیان کرد: مردم با پیروی از این موضوع می‌توانند در تشخیص حق و باطل دچار انحرافات نشوند و به راه درست سعادت هدایت شوند.

 

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول