اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل خبر داد

نصب تابلوهای هشدار سیل در بیش از یک هزار کیلومتر در حریم رودخانه

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل گفت:‌ ما در مسافت یک هزار و 780 کیلومتر از حریم رودخانه‌های استان تابلوهای هشدار وقوع سیلاب را نصب کردیم.

نصب تابلوهای هشدار سیل در بیش از یک هزار کیلومتر در حریم رودخانه

امین حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل خواستار جلوگیری از احداث غیر‌اصولی سازه‌ها و همچنین ممانعت از توزیع نامناسب زباله‌های شهری در حریم رودخانه‌ها شد و اظهار داشت: مطالعه و اجرای طرح‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در داخل شهرها مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد:‌ شرکت آب منطقه‌ای استان در حیطه وظایف خود سعی می‌کند اقدامات پیشگیرانه را در داخل و حریم رودخانه‌ها برای جلوگیری از وقوع سیلاب انجام دهد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل به برداشت غیر‌مجاز و غیر‌اصولی از منابع طبیعی، کشت بی‌رویه در جهت شیب و همچنین وقوع برخی اقدامات نابجا اشاره کرد و یادآور شد: آنچه که ضروری به نظر می‌رسد استفاده درست از منابع آبی در رفع خشکسالی‌ها و مدیریت به هنگام در کاهش آسیب‌های مربوط به این حوزه است.

حسین‌پور جلوگیری از تخریب طبیعت، جنگل‌ها و گیاهان، احداث پل‌ها در مکان‌های ایمن و تقویت حوزه آبرسانی به ویژه در مناطق روستایی به دور از مناطق سیل‌خیز را خاطرنشان کرد و گفت: ما در کنترل سیل در بحث فنی و مدیریت سازه‌ها باید دقت کنیم چرا که هرگونه اقدام غیر‌سازه‌ای بر تشدید نگرانی‌ها در این زمینه می‌افزاید.

این مسئول همچنین از اهالی استان خواست به هشدارهای ارائه شده در تابلوهای منصوب شده در کنار روان آب‌ها توجه کنند و از برخی اقدامات و ساخت و ساز‌ها در این زمینه خودداری کنند.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل احداث سد‌های کوچک و بزرگ را در مهار سیلاب‌های فصلی موثر اعلام کرد و اذعان داشت: سد سبلان مانع مهار حوزه آبریز قره‌سو و سد کوثر نیز مانع سرریز حوزه آبریز گیوی‌چایی می‌شود که در کنار آن باید به احداث سدهای تاخیری نیز اقدام شود.

حسین‌پور در پایان گفت‌‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل احداث بندهای انحرافی، هشدارهای سریع در وقوع سیلاب، جلوگیری از حضور در حریم رودخانه‌ها و لایروبی سدها و رودخانه‌های مختلف را در این زمینه موثر توصیف کرد و اذعان داشت: اجرای طرح‌های آبخیز‌داری و کنترل رسوب از اقدامات پیشگیرانه است و در کنار آن ایجاد پوشش گیاهی از وقوع سیلاب‌های فصلی ممانعت می‌کند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول