اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم خبر داد

پیشرفت 98 درصدی مطالعات سیستم هشدار سیل رودخانه قمرود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم از پیشرفت 98 درصدی مطالعات سیستم هشدار سیل رودخانه قمرود خبر داد.

پیشرفت 98 درصدی مطالعات سیستم هشدار سیل رودخانه قمرود

حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تکمیل مطالعات سیستم هشدار سیل روی رودخانه قمرود اظهار کرد: 400 میلیون تومان اعتبار برای فاز مطالعاتی این پروژه تعیین شده و تاکنون بیش از 98 درصد مطالعات این بخش انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این سیستم در صورت بارندگی با شدت و مدت فراوان در طول رودخانه قمرود از سد 15 خرداد تا شهر قم، هشدارهای لازم را به صورت آنلاین به مسئولان امر می‌دهد و از غافلگیری سیل جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم عنوان داشت: فاز اجرایی سیستم هشدار سیل رودخانه قمرود به دو میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که در صورت تخصیص سال آینده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به هدف سیستم هشدار سیل گفت: این سیستم در زمینه مدیریت بحران، کاهش خسارت، انتشار پیام‌های هشدار و ارائه دستورالعمل‌های اضطراری در مناطق سیل‌زده کارایی دارد.

پیش‌بینی و هشدار سیلاب به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت غیر سازه‌ای سیلاب و مکمل روش‌های سازه‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب و کاهش خسارات محتمل ایفا می‌کند.

سیلاب از جمله سوانحی است که تا حد زیادی قابل پیش‌بینی است؛ بنابراین پیش‌بینی و هشدار سیلاب می‌تواند بیشترین تاثیر را در مدیریت سیلاب داشته باشد.

پیش‌بینی و هشدار نخستین گام در مرحله مقابله با سیلاب در چرخه مدیریت ریسک و بحران سیلاب است و صحت و زمان مناسب آن می‌تواند مدت زمان عملیات امداد و نجات را به حداقل ممکن برساند.

سیستم‌های هشدار سیل دارای مجموعه‌ای از ابزارهای اندازه‌گیری و مانیتورینگ، دستگاه‌ها و تجهیزات مخابراتی، سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول