اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران پیشنهاد داد

طرح ممنوعیت 5 ساله بهره‌برداری از جنگل‌ها / درباره سیل گزارش گل و بلبل ارائه نکنید

خبرگزاری فارس: نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از مطرح کردن طرح ممنوعیت 5 ساله بهره‌برداری از جنگل‌ها در صحن مجلس خبر داد.

طرح ممنوعیت 5 ساله بهره‌برداری از جنگل‌ها / درباره سیل گزارش گل و بلبل ارائه نکنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، احمدعلی مقیمی سه‌شنبه شب در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران پیرامون سیل بهشهر که در فرمانداری این شهرستان با حضور استاندار و مدیران کل عضو مدیریت بحران مازندران برگزار شد، گلایه‌هایی را نسبت به روند بهره‌برداری از جنگل‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به سیل اخیر در بهشهر و به جای گذاشتن خسارات سنگین مالی و جانی، اظهار داشت: مدیران استان در حالیکه 16 روز از سیل بهشهر می‌گذرد و 14 جلسه تشکیل شد همچنان گزارش گل و بلبل ارائه می‌کنند و این گزارش‌ها یعنی اینکه همه مشکلات حل شده است اما واقعیت چیز دیگری است.

مردم بهشهر گل و لای را با خاک‌انداز، بشقاب و ... از خانه و محله‌شان بیرون ریختند

 

مقیمی با بیان اینکه باید با مردم صادق باشیم و گزارش‌های آبکی ارائه نکنیم، خاطرنشان کرد: 37 میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل بهشهر بدون در نظر گرفتن خسارت‌های کشاورزی و شهرداری تصویب شد اما سوال این است که چه مقدار پول به حساب ما آمد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه روز به روز جلوتر می‌رویم اما مشکلات همچنان هست، خاطرنشان کرد: کسی منکر زحمات مسئولان و نیروهای امدادی نیست. مردم صبور بهشهر گل و لای را با خاک‌انداز، بشقاب، سطل، دیگ و ماهی تابه از خانه و محله خود بیرون ریختند.

پولی که به سیل مازندران و گلستان اختصاص پیدا کرد 60 میلیارد بود/ فقط بهشهر 61 میلیارد تومان خسارت دیدژ

 

وی افزود: دو وزیر و دو معاون رئیس جمهور آمدند. از کمیسیون کشاورزی و عمران آمدند و وضعیت مردم و خسارت‌ها را دیدند باید بیشتر از اینها برای مردم کار شود.

مقیمی در ادامه گفت: پولی که به سیل مازندران و گلستان اختصاص پیدا کرد 60 میلیارد بود در حالیکه فقط بهشهر 61 میلیارد تومان خسارت دید.

وی بیان داشت: اکنون ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم. از عملکرد صدا و سیما در عرصه ملی راضی نیستیم و انتظار بیشتری داریم. باید مشکلات مردم و عمق فاجعه نشان داده می‌شد.

تنفس 5 ساله جنگل‌ها

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از مسئولان شرکت‌های آب، برق و گاز خواست با توجه به اینکه به‌خاطر وقوع سیلاب، بیشتر وقتِ مردم به شست و شوی خانه و اسباب و وسایل گذشت و ممکن است قیمت فراوانی روی قبض‌های آب و برق و گاز محاسبه شود؛ به همین جهت مواظب باشید مردم عصبانی نشوند.

وی همچنین با اشاره به اختصاص مبلغ هنگفتی برای دیواره‌سازی رودخانه‌های پرخطر بهشهر، گفت: بهتر است مبلغی از این پول به‌منظور آزادسازی خانه‌های حریم رودخانه خرج شود.

مقیمی تصریح کرد: کشور و به تبع آن استان از شرایط مالی خوبی برخوردار نیست بنابراین مبالغی که به جبران خسارت‌های سیل اختصاص یافته باید به بهترین نحو ممکن برای حل مشکلات مردم و زیرساخت‌های شهری هزینه شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از مطرح کردن طرح ممنوعیت 5 ساله بهره برداری از جنگل‌ها در جلسه یکشنبه هفته آینده مجلس خبر داد و گفت: چنین چیزی دارد در مجلس مطرح می‌شود.

وی افزود: این همه چوب که به همراه گل و لای به داخل شهر سرازیر شد از آسمان که نیامد. کانون باران و سیل از جنگل عباس آباد بهشهر بود و چوب و گل و لای را از رودخانه شست و به شهر آورد.

مقیمی خواستار ساماندهی قانون سیلاب‌ها و تنفس پنج ساله جنگل‌ها شد.

به گزارش فارس، طرح این موضوع مورد انتقاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت و ایشان پیشنهاد داد طرح مربوطه به‌صورت مطلق نباشد و جوانب کار از جمله استفاده روستائیان از چوب برای گرما، احیاناً پخت و پز و مواردی از این قبیل مورد توجه قرار گرفته و بهره‌برداری از سرشاخه‌ها و درختانی که پوک شده و در حال پوسیدن است بلامانع اعلام شود. 

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول