اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اصل 90 مجلس:

نظریه اقتصاد منهای نفت ایران را بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی اصل 90 مجلس گفت: نظریه اقتصاد منهای نفت کشورمان را از لحاظ توسعه یافتگی اقتصادی بیمه می‌کند.

نظریه اقتصاد منهای نفت ایران را بیمه می‌کند

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تز اقتصاد منهای نفت بهترین راهبرد و سیاستی می‌تواند باشد که ما را از وابستگی‌های صرف به در‌آمدهای نفتی نجات دهد.

وی با اشاره به ضرورت قطع وابستگی‌ها در حوزه نفت و فرآورده‌های آن و گرایش به صادرات غیر‌نفتی خاطرنشان کرد: ما زمانی که از تعطیلی واحدهای صنعتی در استان سخن می‌گفتیم استاندار سابق اردبیل صحبت‌های ما را که اعلام داشتیم 94 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی به رکود و تعطیلی کشیده با پاسخی تمسخر‌آمیز می‌داد در حالی که این واقعیت را باید بپذیریم که شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به گورستان تبدیل شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ‌ما آمار رشد 23 درصدی صادرات را که از سوی مسئولان مطرح می‌شود سوری نمی‌دانیم، اما یقین داریم که امیدوار شدن به این رشد و در خواب غفلت بودن ما را از توسعه حقیقی باز می‌دارد چرا که به یقین رقبای ما به سرعت در حال توسعه مبانی تولیدی و اقتصادی خود هستند.

افضلی‌فرد با انتقاد از تبعیض‌های روا شده در حق استا‌ن‌ها بر خلاف اصل 48 قانون اساسی درتوزیع منابع و امکانات به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: بنده در این زمینه به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر دادم که چرا باید استان اردبیل از این امتیازات و شاخص‌های توسعه‌یافتگی بی‌بهره باشد.

وی اهمیت بازار‌یابی و تقویت روابط با کشورهای همسایه را مهم توصیف کرد و بیان داشت: ما در سایه ارتباط مستمر، مداوم و پیگیرانه می‌توانیم جبهه صادرات را تقویت کنیم و گرنه با خصومت و دشمنی نمی‌توان کاری از پیش برد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کیفیت صادرات و توسعه متوازن آن جزو نیازها و ضروریت‌هاست، افزود: ما اگر بتوانیم در این حوزه زیر‌ساخت‌ها و زمینه‌های مثبت اقتصادی را تقویت کنیم می‌توانیم به معنای واقعی به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

افضلی‌فرد از اصحاب تولید‌کننده، صادر‌کنندگان و تجار خواست با تلاش خود در حوزه صادرات کشورمان را از وابستگی‌های نفتی رهایی دهند و به توانمندی بیش از پیش این حوزه کمک کنند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل توسعه صادرات پایدار را توام با نظارت عادلانه یک حرکت منصفانه و شجاعانه توصیف کرد و اذعان داشت:‌ نباید از حرکت‌های کارشناسی دقیق در این حوزه اجتناب کنیم.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول