اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

استفاده صحیح از ذخایر کشور راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی استفاده صحیح از ذخایر کشور است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

استفاده صحیح از ذخایر کشور راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان اراک خواستار توجه ویژه مردم و مسئولان به استفاده صحیح از منابع انرژی و ذخایر کشور شد و اظهار داشت: استفاده صحیح از منابع انرژی و ذخایر کشور در هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت جدی مورد توجه دولت قرار گرفت که در شرایط اقتصادی امروز کشور توجه به این مهم از ضروریات است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توسعه بخش کشاورزی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حرف اول را می‌زند، خاطر نشان ساخت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه متوازن کشور اشتغال‌زایی و ارتقای جایگاه کشاورزی است و در شرایط امروز کشور که فشارها و تحریم‌های اقتصادی شدت گرفته برنامه‌ریزی کردن و پرداختن به این موضوعات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال و تولید در سال جاری باید در اولویت‌ کارها قرار گیرد چرا که راهکار اصلی در شکست تحریم‌ها، تولید داخلی است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با تحریم‌های دشمنان نظام اسلامی و قطع وابستگی به نفت باید بودجه نفت را کاهش دهیم، بیان کرد: یکی از آرزوهای کشور عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت است و این تفکر از ابتدای انقلاب اسلامی بوده اما عملا چنین شرایطی را نتوانسته‌ایم به وجود بیاوریم.

نگاه ویژه به اولویت‌های جدید و بازنگری در مسائل کلان کشور در بخش آموزش و سلامت و تامین مایحتاج ضروری مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیازمند باز مهندسی در انتخاب اولویت‌های جدید در کشور هستیم.

وی همچنین توجه به آموزش، سلامت و تولید را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در کشور دانست و افزود: بسترسازی برای سرمایه‌گذاری از خود سرمایه‌گذاری مهم‌تر است که شایسته است بسترهای لازم را برای این مهم فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی در غرب متفاوت است به این صورت که در اقتصاد مقاومتی، رفاه حاکم بر جامعه کاهش پیدا نمی‌کند بلکه در اولویت‌های سرمایه‌گذاری تجدید نظر می‌شود، ابراز داشت: در اقتصاد مقاومتی نیازمند تعریف مدل‌های  جدید سرمایه گذاری هستیم، پولی که به عنوان هدفمندی یارانه‌ها به مردم پرداخت می‌شود را می‌توان به توسعه تولید و اشتغال‌‌زایی اختصاص داد و از این طریق از نقدینگی در کشور جلوگیری کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه سوم حساب ذخیره ارزی به منظور ذخیره مازاد پول نفت در این حساب راه‌اندازی شد، گفت: متاسفانه تشکیل حساب ذخیره ارزی یک حساب غیر موفق بود زیرا پولی که در این حساب واریز می‌شد و باید در جای خود خرج می‌شد در جای دیگر هزینه شد.

رجایی با اشاره به راه‌اندازی صندوق توسعه ملی افزود: با راه‌اندازی این صندوق مقرر شد 20 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به آن واریز شود و در جای مناسب هزینه شود.

فرماندار اراک نیز در این جلسه گفت: استان مرکزی استانی صنعتی و کشاورزی است که با توجه به اینکه حدود 50 درصد تولیدات آن در بخش کشاورزی است می‌طلبد به این بخش که می‌تواند علاوه بر تولید محصولات، اشتغال‌زایی خوبی نیز ایجاد کرد توجه بیشتری کرد.

مسلم پورقاسمیان با اشاره به اینکه لازمه توسعه و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی تامین اعتبارات لازم است خواستار تخصیص هر چه سریع‌تر اعتبارات عمرانی و تملک دارایی در این بخش شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول