اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد را نمی‌توان به صورت کارمندی اداره کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور حل آنها را منوط به زمینه‌سازی دولت دانست و تصریح کرد: اقتصاد را نمی‌توان به صورت کارمندی اداره کرد.

اقتصاد را نمی‌توان به صورت کارمندی اداره کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی لاریجانی که به‌منظور شرکت در جشن عید سعید غدیر خم به ورامین سفر کرد با حضور در گلستان شهدای ورامین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، حل آنها را منوط به زمینه‌سازی دولت دانست و تصریح کرد: اقتصاد را نمی‌توان به صورت کارمندی اداره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری از افتخارات ملت ایران است، ادامه داد: در بین ملت‌های مختلف و فرقه‌های گوناگون، ایرانیان کانون عشق به حضرت علی (ع) هستند و چنین عیدی را ملت ما بسیار بزرگ می‌شمارد.

وی با بیان اینکه اکثر بزرگان اهل سنت بر فضیلت امیرالمومنین علی علیه‌السلام اذعان داشته و دارند، اظهار داشت: در عید غدیر امر مهم این بود که موضوع ولایت روشن شد که اگر کسی اهل سعادت است به این ریسمان چنگ بزند.

لاریجانی با اشاره به اینکه با شروع انقلاب دسیسه‌های دشمنان آغاز شد، افزود: در زمانی که جنگ بر ملت ما تحمیل شد شرق و غرب هم پشت سر آنها جمع شدند، به این تصور که شرایط ظرف چند روز تغییر می‌کند ولی سیلی محکمی خوردند و ملت ایران نشان داد که برای حفظ کیان اسلام از خود مایه می‌‌گذارد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به صرف هزینه‌های مالی و جانی از سوی ملت ایران، گفت: با این وضعیت ملت بیمه شد و در مقابل رفتارهای خصمانه آمریکا و غرب سرافرازانه بیرون آمد.

لاریجانی افزود: حوادث منطقه‌ای نشان داد که فکر ایران در منطقه رسوخ کرده و این برای آمریکا و غرب سخت بود که نمی‌توانند طرح‌های خود را در منطقه اجرایی کنند.

وی ادامه داد: شرایط پس از بیداری اسلامی برای آنان سخت‌تر شده و با وجود حذف نوکران آنان احساس کردند دیگر نمی‌توانند خاورمیانه‌ای را که ترسیم کرده بودند تغییر دهند و فشارهای امروز که به کشورمان می‌آورند به همین منظور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر مسئله اصلی آنها موضوع اقتصادی است، گفت: دشمنان امیدشان این است که با ایجاد این فضاها شرایط را بر ملت سخت کنند که حل این مساله نیاز به تدبیر دارد.

لاریجانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با بکارگیری اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ایشان در سفر خراسان شمالی موضوع را باز کردند که مسئولان باید تحلیل درستی از شرایط اقتصادی داشته باشند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ایجاد رونق تولید در سال جاری گفت: باید از رکود تولید جلوگیری و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

لاریجانی با اشاره به اختصاص صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در بخش کشاورزی و دامداری گفت: این اقدام برای این است اگر کشوری بخواهد مقاومت کند باید در مایحتاج اصلی استقلال داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر زمینه‌های تولید فراهم شود، نقدینگی به سمت تولید حرکت می‌کند و اشتغال به‌وجود می‌آید و فشار تورم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تامین خواسته مردم شهرستان ورامین در ارتباط با استان شدن و موضوع احداث مترو نیاز به رایزنی با دولت و اختصاص بودجه دارد، گفت: مجلس در ارتباط با استان شدن با دولت رایزنی می‌کند، همچنین بودجه مترو ورامین را در بودجه سال آینده کشور مصوب می‌کنیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول