اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس:

اقتصاد ایران تجارت‏محور بوده و متاسفانه تولیدمحور نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون برای تجار و تولیدکنندگان کشور نتوانسته‏ایم کار چندانی انجام دهیم، اظهار داشت: اقتصاد ایران هنوز تجارت‏محور بوده و متاسفانه تولیدمحور نیست.

اقتصاد ایران تجارت‏محور بوده و متاسفانه تولیدمحور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا خسروی در مراسمی که با حضور استاندار سمنان در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در برهه کنونی، خودمان با دست خود در حال تحریم شدن هستیم و باید دانست که تحریم‏ها و فشارهای داخلی بسیار سنگین‏تر است و بیشتر تولیدکنندگان را آزار می‏دهد.

وی اضافه کرد: تحریم‏های خارجی در بهترین حالت بین 10 تا 15 درصد در اقتصاد ایران تاثیر دارد و عمده مشکلات ما از ناحیه تحریم‏های داخلی است.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین و مقررات موجود در حوزه صادرات کالا باید در کشور اصلاح شود، اضافه کرد: در کشور چین، دولت به هر تولیدکننده‏ای که بخواهد محصول خود را به کشور دیگری صادر کند، تسهیلات ارائه می‏دهد.

خسروی ادامه داد: دولت چین در مقابل قانونی را وضع کرده است که واردات کالا به کشورش را خودش انجام دهد و بدین ترتیب، اقتصاد این کشور رونق گرفته است و امروز می‏بینیم که بسیاری از بازارهای جهانی را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه قوانین موجود در کشور در حوزه صادرات در بسیاری از موارد دچار اشکالاتی است، اضافه کرد: قوانین صادراتی باید به صورت صفر و یک باشد و صادرکنندگان به طور مشخص تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون برای تجار و تولیدکنندگان کشور نتوانسته‏ایم کار چندانی انجام دهیم، اظهار داشت: اقتصاد ایران هنوز تجارت‏محور بوده و متاسفانه تولیدمحور نیست.

خسروی ادامه داد: اگر از سامان دادن به مسائل دیگری نظیر بیکاری، فرهنگ، مقابله با بیگانگان و ... سخن می‏گوییم، ابتدا باید مشکلات بخش صنعت و معدن را در داخل کشور برطرف سازیم.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی با صادرات مواد غذایی با نشان «حلال» می‏توانند بسیاری از بازارهای جهانی را در دست گیرند، در این صورت به رشد اقتصادی ایران اسلامی نیز کمک شایانی خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول