اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح توسعه کشاورزی جهش بزرگی برای اقتصاد کشور است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اجرای طرح توسعه کشاورزی را جهش بزرگی برای اقتصاد کشور و برون رفت از وضعیت کنونی اعلام کرد.

طرح توسعه کشاورزی جهش بزرگی برای اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عباس پاپی‌زاده بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از 135 پروژه طرح توسعه کشاورزی خوزستان اظهار داشت: سال‌هاست که دشمن کشور ما را مورد تحریم قرار داده است ولی در این برهه از زمان نوع تحریم‌ها را متفاوت کرده و بر بخش اقتصادی و معیشت مردم متمرکز شده است.

نماینده مردم دزفول و سردشت در مجلس شورای اسلامی تحریم‌های جدید را ظالمانه و یک طرفه دانست و گفت: پیش بینی می‌شود در آینده وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند که باید توجه بیش از گذشته به آن‌ها شود.

وی فعالیت‌های در حال انجام در بخش کشاورزی را خوب و سازنده توصیف کرد و با اظهار امیدواری نسبت به تداوم آن‌ها، افزود: در زمان تحریم‌ها باید اهمیت فعالیت و برنامه ریزی‌های خود را بیشتر بدانیم تا بتوانیم شرایط موجود را به خوبی سپری نماییم.

این نماینده مجلس نهم اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با تحریم‌های دشمنان ملت ایران عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است بدان معناست که ما با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بتوانیم نیازهای خود را برطرف کنیم.

پاپی‌زاده یکی از راه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی را تکیه بر بخش کشاورزی بیان کرد و اظهار داشت: باید تمام مواد غذایی مورد نیاز مردم را بدون هیچ دغدغه‌ای در اختیار آنان قرار دهیم و برای این منظور لازم است برنامه ریزی صحیحی انجام شود.

وی یادآور شد: این مهم نیاز به یک برنامه ریزی مناسب دارد که امیدواریم با راه‌اندازی ستادی به نام «اقتصاد مقاومتی» این دغدغه برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس نهم اظهار امیدواری کرد که شرایط به وجود آمده در کشور، زمینه‌ای برای قطع نیاز و رفع وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت شود.

نماینده مردم دزفول و سردشت در مجلس شورای اسلامی خوزستان را استانی توانمند از لحاظ کشاورزی معرفی کرد و گفت: ما می‌توانیم به طور مستقل غذای مورد نیاز همه کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین کنیم.

وی یکی از آفت‌های عدم برنامه ریزی در بخش کشاورزی را از بین رفتن محصولات کشاورزی دانست و اظهار داشت: برای نمونه در شهرهای شمالی خوزستان محصولات سیب زمینی و پیاز با وجود زحمت فراوان کشاورزان برای تولید آن‌ها، از بین می‌رود و به خوبی به بازار مصرف عرضه نمی‌شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول