اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

حرکت‌های فرهنگی در منطقه نیازمند نگرش بنیادی و اساسی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نگرش بنیادی و اساسی به حرکت‌های فرهنگی در منطقه با همکاری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان محقق می‌شود.

حرکت‌های فرهنگی در منطقه نیازمند نگرش بنیادی و اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، شهباز یزدانی در جلسه‌ای با حضور مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان، معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان چابهار و هیئت همراه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه و تلاش برای افزایش آن، یکی از بحث‌های مهم پیشرفت منطقه که باید مورد توجه قرار دهیم اعتلای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف و شکوفایی استعدادها با همکاری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان و سایر نهادهای مربوطه در چابهار است که با رویکردی جدید این فعالیت را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: از لحاظ مسائل فرهنگی و تجاری اگر مردم حضور پر رنگ‌تری داشته باشند این امر باعث رضایت مردم و تجار خواهد شد که به طور قطع شاهد روند مناسب توسعه خواهیم بود که اکنون این جایگاه را کسب کرده‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با پر اهمیت خواندن رویکرد فرهنگی و نگرش بنیادی و اساسی در این زمینه به نوروز 91 اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن، جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و هنری باعث جذب بیش از یک میلیون مسافر در ایام نوروز شد که این تأثیر حرکت‌های فرهنگی در منطقه است.

یزدانی ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و با توجه به بحران‌های ناشی از فشارهای تحریم، قاطعانه روحیه مردم را مفرح و شاد کرده و در کنار آن به رونق کسب و کار نیز در این بین نگاه ویژه کرد و باعث افزایش درآمد مردم باشیم چرا که این تجربه را در نوروز 91 داشته‌ایم.

وی ضمن مثبت خواندن تأثیرات فرهنگی از مردم فهیم، با درایت و با شعور استان سیستان و بلوچستان که در این امر مشارکت داشتند تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: شکی نیست امنیت و استعداد استان را باید به مردم کشور نشان داد و تا حضور و اعتماد مردم نباشد چنین استعدادی شناخته نمی‌شود تا بتوان جایگاه خود را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقاء داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین گفت: ما بسترسازی کارهای هنری را از نوروز آغاز کرده‌ایم در زمینه‌های دیگر فرهنگی از جمله برپایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از مساجد در کل استان و همچنین استفاده از نیروهای توانمند و جهادی برای اعتلای اهداف فرهنگی بهره می‌بریم و امید داریم بحث درآمد جوابگوی حرکت‌های بعدی ما با حمایت مردم باشد.

یزدانی در زمینه اهمیت برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ها اظهار داشت: نمایشگاه بهترین ابزار برای آشنایی چهره به چهره متصدیان گردشگری و همچنین عرضه جدیدترین دستاوردها، ویترین محصولات و بازاریابی و جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران بالقوه می‌باشد که در این راستا اقدامات مفیدی انجام داده‌ایم.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از سابقه فعالیت‌های هنرمندان استان نام برد و از فعالیت‌های سمعی و بصری ادبیات تجسمی صورت‌گرفته آنها در چابهار قدردانی کرد و این جلسات را در زمینه تبادل همکاری‌های فرهنگی و پیشرفت فرهنگی استان بسیار مفید دانست.

حجت‌الاسلام عباس دانشی گفت: ایجاد فرصت‌ها، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی از جمله فعالیت‌های حائز اهمیت در این خطه پر استعداد از کشور است که مسئولان استان باید به آن توجه کنند.

وی از برنامه‌های فرهنگی در دست اقدام مانند انواع جشنواره‌ها نام برد و خواهان همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد در زمینه‌های جشنواره‌های عکاسی، فیلم‌سازی و تئاتر منطقه‌ای و سراسری در چابهار شد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول