اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

ستاد برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر تشکیل ستادی به منظور برنامه‌ریزی و تبادل‌نظر در خصوص گسترش و غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.

ستاد برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی در مراسم اختتامیه طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به برنامه‌های متنوع این کانون‌ها اظهار داشت: این برنامه‌ها و فعالیت‌ها هر سال بهتر از سال قبل برگزار می‌شود که البته مسئولان باید در هر چه غنی‌تر شدن این فعالیت‌ها بکوشند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به مفهوم غنی‌سازی اوقات فراغت خاطر نشان کرد: غنی‌سازی باید در متن فعالیت شکل بگیرد زیرا هر فعالیتی غنی‌سازی نیست.

استاندار قم توجه به زمان را در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید با توجه به عصر و زمانی که در آن قرار داریم اوقات فراغت غنی و پرباری را برای نسل جوان و نوجوانانی که در مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری، خیمه‌های معرفت و حلقه‌های صالحین زمان خود را سپری می‌کنند فراهم آوریم.

وی با اشاره به عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: فعالیت‌های صورت‌ گرفته نشان‌دهنده جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم است که در این زمینه میدان‌دار، الگو و اسوه هستند.

پیریایی همچنین از بازدید دوره‌ای از مناطق مختلف شهر قم خبر داد و تصریح کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان باید در هر منطقه مسجدی را انتخاب کند تا در کنار بازدید از پروژه‌های مناطق و برنامه‌های مختلف، جلسه‌ای با حضور اعضای فعال کانون فرهنگی هنری آن مسجد برگزار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود موضوع اوقات فراغت را تنها مربوط به فصل تابستان ندانست و یادآور شد: باید برای تمام اوقات فراغتی که در طول سال به وجود می‌آید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

استاندار قم بر شناسایی مؤلفه‌ها و اضلاع مؤثر در اوقات فراغت تاکید کرد و دولت،‌ خانواده‌ها، گروه‌های همسالان، مجموعه‌تشکل‌های مردمی و کانون‌ها را از جمله این اضلاع و مؤلفه‌ها برشمرد و بر بازشناسی این مجموعه‌ها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل ستادی متشکل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل امور اجتماعی استاندار، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات استان را مورد توجه قرار داد و مسئولیت اصلی این ستاد را برنامه‌ریزی و تبادل‌نظر در خصوص گسترش و غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد.

پیریایی بر عضویت کارشناسان ارشد رشته‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مباحث مختلف در این ستاد تاکید کرد و گفت: مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر کیفیت اوقات فراغت تاثیرگذار است و باید در این زمینه‌ها نیز با حضور کارشناسان مختلف برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همه باید بر پیگیری دقیق برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تلاش کنیم اظهار داشت: سال‌ها است که راجع به اوقات فراغت برنامه‌ریزی شده و مجموعه‌های مختلفی در این راستا شکل گرفته است.

استاندار قم افزود: باید با جمع کردن این مجموع‌ها، مؤلفه‌های مختلف و اضلاع تکثر این کار را کنار هم بگذاریم تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق و جامعی در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تمام فعالیت‌‌ها،‌ توانمندی‌ها و شرایط در سربازی مقام معظم رهبری و خدمت به مردم خلاصه شود تصریح کرد: خدمت به مردم هم پیروی از ولایت و در همان قالب است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول