اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد

فعالیت بیش از 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از فعالیت 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه این تعداد به 20 هزار کانون ارتقا خواهد یافت.

فعالیت بیش از 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا جعفری شنبه شب در حاشیه مراسم آغاز به کار نخستین نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امام خمینی فرمود «ما انقلاب کردیم تا مساجد را احیا کنیم» اظهار کرد: مقام معظم رهبری مسجد را را‌ه‌گشای همه مسائل و مشکلات جامعه می‌دانند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «اگر ارتباط مردم با مسجد برقرار شود و با مسجد مأنوس شوند بسیاری از مشکلات مادی و معنوی جامعه قطعاً کم خواهد شد».

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: فرمایشات اخیر ایشان در اصل لطف ویژه به بچه مسجدی‌ها و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بود که در طول این سال‌ها از مبانی انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد نقش اصلی را در بحث مبارزه با تهاجم فرهنگی ایفا کردند یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه‌ها لبیکی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری است.

جعفری خاطر نشان کرد: بچه مسجدی‌ها با برگزاری این نمایشگاه‌ها اعلام آمادگی خود را برای انجام فرمایشات و اوامر مقام معظم رهبری در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری را کمک به امام جماعت مساجد دانست و گفت: در واقع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بازوان ائمه جماعت هستند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در هیچ مسجدی بچه‌‌های کانون‌های فرهنگی و هنری با ائمه جماعت اختلاف ندارند ابراز داشت: رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری در هر مسجد امام جماعت است تا جوانان زیر نظر امام جماعت مسجد را پویا و شکوفا کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور گفت: ارتباط دائمی جوانان با ائمه جماعات موجب پویایی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شده است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 14 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال هستند خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه این تعداد به 20 هزار کانون ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو میلیون جوان و نوجوان از امکانات و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهره‌مند می‌شوند ابراز داشت: از شاخص‌ترین فعالیت‌ کانون‌ها می‌توان به فعالیت‌های قرآنی از جمله اجرای طرح تلاوت نور اشاره کرد که در حال حاضر در 27 هزار مسجد در حال اجرا است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون در 7 هزار مسجد طرح تفسیر قرآن در حال اجرا است افزود: دوره‌های آموزشی، اردوهای متعدد، جشنواره‌های فرهنگی و هنری و... از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار باب کتابخانه در سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی و هنری فعال هستند گفت: این کتابخانه‌ها روزانه پذیرای عموم علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی هستند و نقش مؤثری در ارتقای شاخص مطالعه در سطح کشور داشته‌اند.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه در حاضر در بیش از 300 کانون فرهنگی در سطح کشور از تجهیزات و امکانات رسانه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند و به شبکه‌های سراسری متصل هستند خاطر نشان کرد: در صدد هستیم این توسعه را در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشیم تا بیشتر کانون‌ها از این امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول