اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان:

فعالیت‌های فرهنگی موجب توانمندی سالمندان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: انجام برنامه‌های فرهنگی از راه‌های توانمندسازی سالمندان است.

فعالیت‌های فرهنگی موجب توانمندی سالمندان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی بهزیستی استان ضرورت انجام برنامه‌های فرهنگی برای توانمندسازی سالمندان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: گیلان سالمندترین استان کشور است که این امر لزوم انجام برنامه‌ها به‌ویژه در بخش فرهنگی را برای توانمندسازی این قشر بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه باید بیشتر از معلومات و توانمندی‌ها و حرفه‌های معلولان و سالمندان بهره‌گیری کرد، افزود: حوزه‌های مختلف بهزیستی باید از این اقشار زیرپوشش استفاده کند.

این مسئول انجام کارهایی مانند تدریس قرآن، امور ورزشی، ارائه مجوزهای مربوط به NGO، مراکز خدمات توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و . . .  را در استفاده از وجود افراد مذکور تاثیرگذار دانست.

وی با تاکید بر دایر بودن نمازخانه‌ در تمام اداره‌های بهزیستی استان تصریح کرد: کارکنان و مددجویان باید بتوانند در هنگام اذان فرایض دینی خود را به‌جا آورند.

کوچکی‌نژاد بازدید اعضای شورای فرهنگی از مهدهای کودک به منظور نظارت بر فعالیت‌ها و ارتقای سطح فرهنگی آنها را مهم خواند و خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان برنامه‌های مهدهای سرآمد و الگو را به دیگر مهدها انتقال داد. 

وی در ادامه به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در گیلان اشاره کرد و افزود: این برنامه در طول سال اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی گیلان، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله در آبان ماه به صورت فراگیرتر در تمام مهدهای کودک زیر نظارت بهزیستی، برخی از خانه‌های بهداشت و مدارس مناطق شهری و روستایی انجام می‌شود.

وی جامعه هدف بهزیستی در این برنامه را کودکان 3 تا 6 سال عنوان کرد و یادآور شد: در صورتی که پس از معاینه کودکی تنبلی چشم تشخیص داده شد اقدام‌ها و راهنمایی‌های لازم برای پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودک صورت می‌گیرد.

کوچکی‌نژاد از فعالیت 33 پایگاه ثابت و دایمی برنامه سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در گیلان خبر داد و متذکر شد: در صدد افزایش این پایگاه‌ها هستیم تا در طول سال برای خانواده‌های متقاضی امکان معاینه چشم کودکان وجود داشته باشد.

به گفته وی، سال گذشته بالغ بر 57 هزار کودک 3 تا 6 سال گیلان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد، 470 کودک آمبلیوپ یا مبتلا به «تنبلی چشم» تشخیص داده شدند و درمان شدند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول