اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده هنر دانشگاه بیرجند:

300 نفر در همایش ملی باستان‌شناسی ایران ثبت‌نام کرده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون دانشکده هنر دانشگاه بیرجند گفت: تاکنون 300 نفر در همایش ملی باستان‌شناسی ایران در بیرجند ثبت‌نام کرده‌اند.

300 نفر در همایش ملی باستان‌شناسی ایران ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در ارتباط با همایش ملی باستان‌شناسی ایران در بیرجند با بیان اینکه این همایش بزرگترین رویداد در ارتباط با باستان‌شناسی در سطح کشور است، اظهار کرد: همایش ملی باستان‌شناسی ایران با توجه به گستردگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: هدف از این همایش بررسی باستان‌شناسی ایران، دستاوردهای باستان‌شناسی در دهه‌های بعد از انقلاب، فرصت‌های پیش روی این رشته و آسیب‌های آموزشی و پژوهشی باستان‌شناسی است.

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران با اشاره به اینکه در این همایش حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، افزود: پنج حوزه تخصصی شامل مطالعات و پژوهش‌های باستان‌شناختی دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی، دوران اسلامی، باستان‌شناسی و علوم میان رشته‌ای و باستان‌شناسی استان‌ها است.

هاشمی تصریح کرد: در این همایش سعی شده تا در گزینش اعضای هیئت علمی کمیته‌های علمی همایش از تمامی دانشگاه‌های مجری رشته باستان‌شناسی و همچنین باستان‌شناسان صاحب‌نام شاغل در میراث فرهنگی‌ کشور استفاده شود.

وی تصریح کرد: اعضای کمیته علمی شامل 50 نفر از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس تهران، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه مازندران، اردبیل و بوعلی سینای همدان هستند.

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران از راه‌اندازی ستاد راهبردی همایش خبر داد و گفت: افراد تأثیرگذار فعال در عرصه باستان‌شناسی در این ستاد همکاری دارند.

هاشمی برگزارکنندگان اصلی این همایش را اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی و دانشکده هنر دانشگاه بیرجند دانست و افزود: پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور، دفتر ملی یونسکو در تهران، نمایندگی دائم ایران در یونسکو، انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، انجمن انسان‌شناسی ایران و مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در این همایش فعالیت و همکاری دارند.

وی از ویژگی‌های مهم این همایش را تولید علم دانست و گفت: در روزهای برگزاری این همایش خلاصه و مجموعه مقالات چاپ و منتشر می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران تعداد دانشجویان دانشکده هنر بیرجند را 520 نفر برشمرد و افزود: از این تعداد هم‌اکنون 100 دانشجو در مقطع کارشناسی رشته باستان‌شناسی مشغول به تحصیل هستند.

هاشمی از شرکت 300 نفر در این همایش خبر داد و گفت: با توجه به ثبت‌نام شرکت‌کنندگان تاکنون نزدیک به 90 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

وی آخرین مهلت ارسال مقالات را 15 آبان‌ماه عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان ابتدا باید خلاصه‌ای از مقاله را تا این تاریخ ارسال کرده و پس از داوری، اصل مقاله تا تاریخ 30 آذر‌ماه سال جاری باید فرستاده شود.

هاشمی با بیان اینکه مطالعات باستان‌شناسی می‌تواند به توسعه اقتصادی جامعه کمک کند، گفت: خراسان جنوبی با وجود ظرفیت بالا در باستان‌شناسی به نسبت سایر استان‌های کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول